Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 12
Wykorzystanie kultury ludowej w turystyce - nieuchronna komercjalizacja czy "ostatnia deska ratunku"?
(Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2009)
Postępujące procesy cywilizacyjne powodują, że dawna kultura ludowa zanika, zmieniają się jej pierwotne funkcje. "Ostatnią deską ratunku" dla zasobów kultury ludowej jest turystyka, dzięki której wiele miejsc i tradycji ...
Nowe rekreacyjne przestrzenie miejskie w obiektach postindustrialnych i ich percepcja. Przykład kompleksu EC1 w Łodzi
(Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, 2017-12)
Kompleks EC1 w Łodzi (zespół obiektów dawnej Elektrowni Łódzkiej) to nowa,
dynamicznie zmieniająca się przestrzeń miejska, w której istotną rolę odgrywa jej dziedzictwo
postindustrialne. Ta nowoczesna przestrzeń zaczyna ...
Charakterystyka ruchu turystycznego w Muzeum Sztuki ms2 w Łodzi
(Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
Muzeum Sztuki ms2 w Łodzi, będące liczącą się w Europie placówką prezentującą kolekcję sztuki współczesnej XX i XXI w. charakteryzuje specyficzny typ odwiedzających. Gości muzeum charakteryzuje młody wiek, wysoki poziom ...
Różnorodność metod teoretycznych i form podejść w turystyce aktywnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł prezentuje zagadnienia związane z turystyką aktywną. Definiuje rodzaje aktywnych form turystyki: turystykę kwalifikowaną, przygodową, ekstremalną i sportową oraz wskazuje na główne cechy, stanowiące o ich odrębności, ...
Czas wolny w dobie postmodernizmu
(Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, 2015-10)
Cel. Omówienie na podstawie przeglądu literatury różnorodnych podejść do czasu
wolnego. Analiza kontrowersji wokół pojęcia czasu wolnego. Prezentacja wybranych
aktywności wolnoczasowych w odniesieniu do komodyfikacji i ...
Interpretacje, wyobrażenia, wartości – indywidualna przestrzeń turystyczna człowieka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Przestrzeń w oczach turysty jest subiektywnym światem wartości i interpretacji zgodnych z preferowaną formą działania. Im bardziej wąska specjalizacja turystyczna, tym silniejsze jest zróżnicowanie jej postrzegania. ...
Turystyka kwalifikowana – od idei do praktyki. Przykład turystów odwiedzających Tatrzański Park Narodowy
(Wydawnictwo PTTK „Kraj”, 2015)
Według Słownika Języka Polskiego PWN (1978, s. 1096) słowo kwalifikowany rozumiane jest jako "mający odpowiednie kwalifikacje i przygotowanie oraz posiadający najwyższą jakość". Czym jest zatem pojęcie turystyki kwalifikowanej, ...
Autentyczność twórczości ludowej Lubelszczyzny
(Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa, 2003)
Artykuł prezentuje wyniki badań nad autentycznością kultury ludowej Lubelszczyzny (2003 r., teren trzech powiatów województwa lubelskiego: janowskiego, biłgorajskiego i włodawskiego). Narzędziem badawczym był kwestionariusz ...
Komercjalizacja kultury ludowej pod wpływem turystyki. Wybrane przykłady w Polsce
(Uniwersytet Łódzki, 2014)
Obserwowany w ostatnich latach dynamiczny rozwój turystyki w Polsce
przyczynia się do coraz większego wykorzystania oraz uproduktowienia
zasobów kultury ludowej. Dziedzictwo kulturowe regionów jest bowiem
coraz bardziej ...
Program "Europe Senior Tourism" - założenia, realizacja, efekty ekonomiczne
(Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2010)
Artykuł opisuje założenia, realizację i efekty ekonomiczne programu "Europe Senior Tourism", opracowanego przez Instytut Turystyki w Hiszpanii, na sezon 2009/2010. Program "Europe Senior Tourism" jest częścią unijnego ...