Wydział Nauk Geograficznych | Faculty of Geographical Sciences: Recent submissions
Now showing items 621-640 of 895
-
Geografia wsi w Polsce po konferencji w Rydzynie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Po‐Rydzyńska geografia: gdzie jest i dokąd zmierza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Co nam zostało z tych paradygmatów, czyli krytyczne spojrzenie na geografię fizyczną w ostatnim 30‐leciu w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Dyskusja
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Internet jako nowy przedmiot w badaniach geograficznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Społeczno‐polityczne uwarunkowania konferencji w Rydzynie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Refleksje dotyczące rozwoju polskiej geografii społeczno‐ekonomicznej. Komentarz po trzydziestu latach od konferencji w Rydzynie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Dyskusja
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Dyskusja generalna – osiągnięcia, zaniedbania i perspektywy polskiej geografii po konferencji w Rydzynie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Uwagi po konferencji w Rydzynie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Trzydzieści lat minęło – czyli co nam pozostało po „Rydzynie”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Tradycja i nowatorstwo. Od Osiecznej do Rydzyny
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Turystyka religijna do sanktuarium Matki Boskiej Kodeńskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014)The image of Our Lady of Kodeń has been worshiped by the inhabitants, who were touched by numerous graced as early as the 12th century. Owing to that, it was crowned by pope Clement XI in 1723. For over 300 years, pilgrims ... -
Zróżnicowanie i determinanty rozwoju infrastruktury komunalnej w regionie łódzkim – studium przypadków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Rola centrów nauki w przyrodniczej edukacji nieformalnej na przykładzie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Edukacja nieformalna jest złożonym procesem kształtowania postaw, zdobywania umiejętności (w tym wartościowania) i wiedzy w wyniku różnych doświadczeń oraz pod wpływem otoczenia. Jej skuteczność wymaga coraz atrakcyjniejszych ... -
The Warsaw – Lodz Duopolis in the light of the changes in the urban population density
(Bogucki Wydawnictwo Naukowe, 2013)The article presents the changes in the urban population density in the 20th c., in central Poland, in an area where the two largest Polish cities – Warsaw and Lodz are situated, within a distance of 120 km from each other. ... -
Motywy wyboru klas geograficznych w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych województwa wielkopolskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Celem opracowania jest zdiagnozowanie motywów wyboru klas z rozszerzonym programem nauczania geografii przez uczniów w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych. Materiał do analizy dostarczyły badania ankietowe przeprowadzone ... -
Wyprawy i obozy naukowe jako alternatywna forma uczenia się przez działanie – przykład dobrej praktyki nauczycieli ZS nr 1 w Tychach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Nabywanie wiedzy i umiejętności przez działanie od dawna stanowi ważny aspekt w kształceniu. Każdy nauczyciel praktyk jednak wie, że niezmiernie trudno jest w warunkach obecnej szkoły znaleźć czas i możliwości techniczne ... -
Geografia jako przedmiot nauczania w systemie oświaty na Ukrainie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Celem opracowania jest ukazanie miejsca treści programów geograficznych i miejsca w edukacji szkolnej na Ukrainie oraz porównanie geografii szkolnej na Ukrainie i w Polsce. Analizie poddano ustawy o systemie oświaty w ... -
Umiejętności kształcone za pomocą podręczników do geografii w Polsce, Anglii, Francji i Niemczech (Saksonii)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Celem opracowania jest określenie podobieństw i różnic w zakresie umiejętności kształconych za pomocą podręczników do geografii w wybranych krajach europejskich. Analizie porównawczej poddano zestawy podręczników z: ...