Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Miłość jest jak wiatrak - czyli o poznawczej naturze metafor dziecięcych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)
Książka Moniki Wiśniewskiej-Kin jest lekturą znakomitą teoretycznie, ale i mogącą zainspirować praktyków związanych z edukacją najmłodszych.
Chcieć, pragnąć, myśleć, wiedzieć. Rozumienie pojęć przez dzieci
(Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007)
Książka Moniki Wiśniewskiej-Kin jest z punktu widzenia nauk społecznych wartościowym i nowatorskim przedsięwzięciem badawczym i wydawniczym, w którym ukazano konstruowanie znaczeń odnoszących się do życia psychicznego przez ...
Zdolności poznawcze dzieci w wieku 7-10 lat
(Problemy Wczesnej Edukacji, 2008)
W tekście dokonałam analizy zdolności poznawczych dzieci w wieku 7–10–lat. Wykorzystałam w tym celu wykaz zdolności kognitywnych R. W. Langackera. Badania empiryczne przeprowadziłam w czterech szkołach podstawowych w Łodzi ...
Rozwijanie dziecięcych sposobów rozumienia pojęć. Kiedy „rzeczywistość krzyczy”, czyli o problemach uczniowskiego rozumienia tekstów
(Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli;Kuratorium Oświaty w Krakowie;Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie, 2009)
„Stary niedźwiedź mocno śpi...” – czyli o banalizowaniu edukacji przedszkolnej w PO(d)stawie programowej
(Problemy Wczesnej Edukacji, 2009)
Mój głos w dyskusji jest wyrazem niepokoju nauczyciele akademickiego o zmianę jakości kształcenia najmłodszych dzieci w wyniku reformy oświatowej przeprowadzonej w politycznym uwikłaniu. Zajmę się czternastym obszarem ...