Wydział Nauk o Wychowaniu | Faculty of Educational Sciences: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 361-380 z 988
-
The Influence of Impaired Functioning of Brain Structures on the Ability to Read Emotions and Showing Empathy by People with Autism
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Role of Tasks in Developing Cooperative Behaviour In Disabled and Fit Students
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
The Specificity of Educational Influences in Relation to a Child with Intellectual Disability in the Process of Early Support to the Development
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
A Sense of Moral Obligation of Slightly Mentally Handicapped Youth
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
From Directive Guidance to Mentoring
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Social Support and the Prospects of Sociopsychological Development of Children with Oncological Disease
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
The (Pre)school Situation of Children with Communication Disorders
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Theoretical Models of Teaching Creativity - Critical Review
(Sciendo; Faculty of Education, University of Bialystok, 2020)This paper is an attempt to present selected classifications of models of teaching creativity, which may have been found in literature over the last years. Models of teaching creativity are understood by the authors as ... -
Komunikacyjno-lingwistyczna metoda analizy tekstu narracyjnego
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2019)The article aims at presenting a method rooted in philological science in order to analyze freeform interviews with elements of narration. The method presented is a compilation of two methods: communicative grammar and ... -
Męska depresja – koncepcja, metody pomiaru i związki z zachowaniami samobójczymi
(Medical Communications Sp. z o.o., 2016)W artykule przedstawiono koncepcję atypowych objawów depresji występujących u mężczyzn. Ważnym źródłem tej koncepcji były doświadczenia wyniesione z programu diagnozowania i leczenia depresji wprowadzonego na Gotlandii (Szwecja) ... -
O nowym ustroju szkolnictwa zawodowego w wybranych czasopismach pedagogicznych z lat 1945–1951
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Zjawisko sponsoringu młodych kobiet na łamach czasopism społeczno-politycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Udział przedstawicieli pedagogiki i socjologii z Uniwersytetu Łódzkiego w dyskusji o rozwoju szkół wyższych w świetle artykułów „Życia Szkoły Wyższej” (1953–1973)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Idea wyższych szkół nauczycielskich na łamach czasopism pedagogicznych z lat 50. i 60. XX w.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Propagandowe aspekty działalności czasopism pedagogicznych ukazujących się w latach PRL
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Edukacja przez sztukę i do sztuki dzieci i młodzieży na podstawie przekazów łódzkich czasopism kulturalnych ostatniej dekady XX w.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Pismo „Głos SKOS-ów” jako źródło do analizy działalności opozycyjnej młodzieży poznańskiej w latach 80. XX w.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Bohaterowie i wrogowie młodzieży polskiej na łamach wiodących czasopism młodzieżowych okresu stalinowskiego Polski Ludowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Troska o podniesienie poziomu pracy wychowawczej w placówkach opiekuńczych na łamach czasopisma „Dom Dziecka” w latach 1954–1961
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
„Dzieci i Wychowawca” jako źródło do dziejów opieki nad dzieckiem
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)