Współczesne trendy w edukacji przyszłych nauczycieli bibliotekarzy na przykładzie Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
The Author of the article presents the most important aims of education
in the 21st century which should be followed by teachers who work as
librarians. The Author elaborates both on legal basis of teacher’s education and
on the presentation of practical solutions applied at the Department of the Library
and Information Science (Department of Informatology and Bibliology
since July 2016) at the University of Lodz. The Author concentrates on some
forms of work with students and active teaching methods which will project
into bigger activation of the pupils at schools. Wskazano najważniejsze cele edukacji XXI wieku, które powinny
przyświecać pracującym w zawodzie nauczycielom bibliotekarzom,
w równym stopniu, co nauczycielom przedmiotowym odpowiedzialnym
za kształcenie odpowiednich kompetencji młodego pokolenia
Polaków. W tekście znajdziemy omówienia podstaw prawnych kształcenia
nauczycieli bibliotekarzy oraz prezentację praktycznych rozwiązań
stosowanych w Katedrze Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej (od
lipca 2016 r. Katedrze Informatologii i Bibliologii) Uniwersytetu Łódzkiego.
Skupiono się na omówieniu wybranych form pracy ze studentami
oraz aktywnych metodach ich nauczania, które znajdują przełożenie na
późniejszą aktywizację przez nich uczniów w szkołach.
Collections