Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2016, Tom 3, Numer 2
Browse by
SPIS TREŚCI
-
Przedmowa
Ewa Marynowicz-Hetka, Jean Marie Barbier
-
Kultury działania i podzielane sposoby organizacji konstrukcji sensu
Jean-Marie Barbier
-
Dimension sociétale ďinterventions dans le champ de la pratique : le cas du travail social
Ewa Marynowicz-Hetka
-
Une mise en mots de la formation pour adultes
Jean-Pierre Boutinet
-
Kultura edukacyjna miasta: czego uczy globalny urbanizm
Maria Mendel
-
Kultura animacji jako humanistyczna pedagogia
Dariusz Kubinowski
-
Education Component in Creation of Entrepreneurship Society
Maria Zarezankova-Potevska
-
Sozialpädagogik/Sozialarbeit in Deutschland Geschichtsschreibung und Armenpflege
Rita Braches-Chyrek, Heinz Sünker
-
Social Work and Family Therapy: Interdisciplinary Roots of Family Intervention
Robert Constable
-
Culture rurale et mode de formation: témoignage
Pedro Puig-Calvó, Jean-Louis Ichard
-
Erziehungswissenschaftliche Hauptfachstudiengänge in Deutschland. Zum Wandel von Studium und Disziplin im Zuge der Bolognareform
Cathleen Grunert, Katja Ludwig
-
English: Key to International Studies and Barrier to Deepened Understanding?
Wilfried Hartmann
-
Pedagogika społeczna w Uniwersytecie Łódzkim: przeszłość – teraźniejszość – przyszłość: kulminacja obchodów 70-lecia Katedry Pedagogiki Społecznej UŁ
Izabela Kamińska-Jatczak, Elżbieta Skoczylas-Namielska
-
Międzynarodowa konferencja: Participatory Social Work: Approaches, Barriers, Critique, Łódź, 29–30 września 2016 r.
Mariusz Granosik, Anita Gulczyńska, Małgorzata Kostrzyńska
Studia i rozprawy
Aktualia / kronika
Recent Submissions
-
Sozialpädagogik/Sozialarbeit in Deutschland Geschichtsschreibung und Armenpflege
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The history of social pedagogy and social work (for more than 35 years embraced by the common name of “societal work”) is an aspect of the development of the German society. Their existence is determined by the structural ... -
Social Work and Family Therapy: Interdisciplinary Roots of Family Intervention
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Social work practice takes place between persons in families and other social institutions, such as schools, health systems, welfare systems or courts. Drawing from multi-disciplinary theoretical sources, the article brings ... -
Education Component in Creation of Entrepreneurship Society
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Entrepreneurship as a style and way of thinking and working has century’s long history in the human society. Thanks to creative and open-minded people in the past and today, the human societies ensured rapid growth and ... -
Kultura edukacyjna miasta: czego uczy globalny urbanizm
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Living in the city, in physical proximity among its inhabitants, results in mutual influences which generate certain knowledge, attitudes, behavioral dispositions, habits and rituals, the specificity of which is referred ... -
Kultura animacji jako humanistyczna pedagogia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The aim of this paper is to determine the characteristics of universal culture of animation in general, seen as a kind of humanistic pedagogy in the broad sense. The starting point for the author are the constitutive ... -
Une mise en mots de la formation pour adultes
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Referring to the transformations and social conditions that affect also the field of adult education, this text raises the following questions: By what conceptual tools, in the current postmodern context, can adult education ... -
Kultury działania i podzielane sposoby organizacji konstrukcji sensu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The object of the culture of action concept is the framework of thinking of entities and verbalization of activity. There has been observed a diversity of cultures of action in various fields, such as education, social ... -
Dimension sociétale ďinterventions dans le champ de la pratique: le cas du travail social
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The subject of analysis in this article are the links between the field of practice – social work and the socio-pedagogical approach.We assume that social work is a kind of practice of the representatives of social professions ... -
Międzynarodowa konferencja “Participatory Social Work: Approaches, Barriers, Critique”, Łódź 29–30 września 2016 r.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
English: Key to International Studies and Barrier to Deepened Understanding?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Following a discussion of the positive and negative aspects of the use of English in exchange programs, seven hypotheses on the use of the vernacular in academia are analyzed and conclusions drawn, leading to seeing English ... -
Pedagogika społeczna w Uniwersytecie Łódzkim: przeszłość – teraźniejszość – przyszłość: kulminacja obchodów 70-lecia Katedry Pedagogiki Społecznej UŁ
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The paper is an account of the events ending the jubilee year of the University of Lodz and the Department of Social Pedagogy, entitled Social Pedagogy at the University of Lodz: Past – Present – Future, which included two ... -
Erziehungswissenschaftliche Hauptfachstudiengänge in Deutschland. Zum Wandel von Studium und Disziplin im Zuge der Bolognareform
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Der Beitrag befasst sich mit den europäischen Hochschulrefomprozessen und fokussiert dabei auf den sogenannten Bolognaprozess im Zuge dessen an den deutschen Universitäten eine flächendeckende Umwandlung der ehemaligen ... -
Culture rurale et mode de formation: témoignage
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Rural environment, due to its specific characteristics, requires an adjustment of the pedagogical approach in education. This environment is characterized by: 1) life at work, family life, social life, life in leisure time, ... -
Przedmowa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)