Internacjonalizacja innowacyjnych produktów przez małe i średnie przedsiębiorstwa – korzyści i ryzyko
Abstract
Innowacje i nowe technologie to pojęcia nierozerwalnie związane z ochroną własności intelektualnej. Komponent własności intelektualnej powoduje, że mówiąc o ich internacjonalizacji pewne działania mogą się różnić w porównaniu z internacjonalizacją tradycyjnych produktów czy usług, są też obarczone większym ryzykiem. Celem artykułu jest identyfikacja podobieństw i różnic we wprowadzaniu przez MSP innowacyjnych produktów na rynki międzynarodowe, w odniesieniu do produktów tradycyjnych, oraz korzyści i ryzyk jakie się z tym wiążą. Zaprezentowany zostanie także przykład przedsiębiorstwa, któremu mimo wykorzystania zaawansowanych technologii w oferowanych produktach, wielu starań w kierunku ich wprowadzania na rynek międzynarodowy, pozyskania środków finansowych na rozwój, nie udało się zrealizować strategii internacjonalizacji. Innovations and new technologies are highly connected with intellectual property protection. Intellectual property is a reason why some export activities may differ and include higher risk in case of IP and traditional products. The aim of the article is to identify similarities and differences in internationalization of SME traditional and innovative products and to show the example of Polish company that despite ability to create innovative products and organizing financial support was not successful in this process.
Collections
The following license files are associated with this item: