Przegląd Socjologii Jakościowej 2013 Tom IX Numer 2
Browse by
SPIS TREŚCI
-
W stronę socjologii emocji
Krzysztof T. Konecki, Beata Pawłowska
-
Generating, Intensifying, and Redirecting Emotionality: Conceptual and Ethnographic Implications of Aristotle’s Rhetoric
Robert Prus
-
Emocje w polu dóbr symbolicznych. Od Leonarda da Vinci do Jerzego Dudy-Gracza
Anna Matuchniak-Krasuska
-
Praca nad emocjami jako element aktywności górskiej i wspinaczkowej
Anna Kacperczyk
-
Poczucie winy jako emocja społeczna. Analiza wybranych nurtów badawczych
Joanna Bielecka-Prus
-
Czynniki wpływające na powstawanie i/lub ukrywanie emocji w pracy przedstawiciela handlowego i nauczyciela
Beata Pawłowska
-
Rola emocji w pracy mediatora w sporach zbiorowych
Leszek Cichobłaziński
-
Emocje a skandal polityczny. O sposobach wykorzystania emocji w dyskursie politycznym
Kamila Miłkowska-Samul
-
Socjolog w szafie. Prezentacja techniki pomocnej w badaniu ubierania się jako działania
Bogna Dowgiałło
-
Piotr Sztompka (2012) Socjologia. Analiza społeczeństwa. Wydanie nowe poszerzone. Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
Renata Dopierała
Wstęp
Artykuły
Recenzje
Czasopismo oraz wszystkie zamieszczone w nim artykuły stanowią dorobek
współczesnej socjologii. Mogą zostać wykorzystane bez specjalnej zgody dla
celów naukowych, edukacyjnych, poznawczych i niekomercyjnych z podaniem źródła, z którego zostały zaczerpnięte.
Wykorzystywanie ogólnodostępnych zasobów zawartych w naszym piśmie
dla celów komercyjnych lub marketingowych wymaga uzyskania specjalnej
zgody od wydawcy. Pobieranie opłat za dostęp do informacji lub artykułów
zawartych w naszym piśmie lub jakiekolwiek ograniczanie do niego dostępu
jest zabronione. Autorzy nadsyłanych artykułów ponoszą odpowiedzialność
za uzyskanie zezwoleń na publikowanie materiałów, do których prawa autorskie są w posiadaniu osób trzecich.
Logotyp, szata graficzna strony oraz nazwa Przeglądu Socjologii Jakościowej
(Qualitative Sociology Review) znajdują się w wyłącznym posiadaniu wydawcy. Wszystkie pozostałe obiekty graficzne, znaki handlowe, nazwy czy logotypy zamieszczone na tej stronie stanowią własności ich poszczególnych
posiadaczy.
Recent Submissions
-
Piotr Sztompka (2012) Socjologia. Analiza społeczeństwa. Wydanie nowe poszerzone. Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
(Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31) -
Socjolog w szafie. Prezentacja techniki pomocnej w badaniu ubierania się jako działania
(Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)W tekście przedstawione jest narzędzie badawcze opracowane z myślą o badaniu ubierania się jako działania społecznego. Celem artykułu jest szczegółowy opis techniki (zwanej w artykule „moja szafa”), która stanowi połączenie ... -
Emocje a skandal polityczny. O sposobach wykorzystania emocji w dyskursie politycznym
(Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)Celem artykułu jest pokazanie, jakie emocje, w jaki sposób i w jakim celu są wyrażane w ramach dyskursu politycznego, w szczególnym kontekście skandalu politycznego. W świetle wciąż następujących zmian w sposobie uprawiania ... -
Rola emocji w pracy mediatora w sporach zbiorowych
(Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)Prezentowany artykuł poświęcony będzie roli emocji w pracy mediatora w sporach zbiorowych między związkami zawodowymi i pracodawcami. Sytuacje konfliktowe często wyzwalają intensywne emocje, które są dla mediatora poważnym ... -
Czynniki wpływające na powstawanie i/lub ukrywanie emocji w pracy przedstawiciela handlowego i nauczyciela
(Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)Celem artykułu jest pokazanie czynników wpływających na powstawanie emocji społecznych, takich jak duma, wstyd, poczucie winy, zażenowanie oraz emocji podstawowych, takich jak smutek, złość, strach, występujących w ... -
Emocje w polu dóbr symbolicznych. Od Leonarda da Vinci do Jerzego Dudy-Gracza
(Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)Rozważania przestawione w tym artykule sytuują się na pograniczu socjologii sztuki i socjologii emocji. Analizowana jest problematyka emocji związanych z istnieniem dzieła sztuki i pojawianiem się jego nowych wersji, ... -
Poczucie winy jako emocja społeczna. Analiza wybranych nurtów badawczych
(Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)Poczucie winy jest jedną z najczęściej wymienianych emocji o społecznych źródłach, jednakże wciąż jeszcze zbyt mało wiadomo na temat procesów tworzenia osobistego i zbiorowego poczucia winy. Celem tego artykułu jest ... -
Praca nad emocjami jako element aktywności górskiej i wspinaczkowej
(Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)W artykule podejmuję problematykę emocji przeżywanych przez wspinaczy w trakcie prowadzonej przez nich działalności górskiej i wspinaczkowej. Chodzi o emocje rozpatrywane nie jako cecha osobnicza lub indywidualna skłonność ... -
Generating, Intensifying, and Redirecting Emotionality: Conceptual and Ethnographic Implications of Aristotle’s Rhetoric
(Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05)In contrast to those who more characteristically approach emotion as an individual realm of experience of more distinctive physiological and/or psychological sorts, this paper addresses emotionality as a socially ... -
W stronę socjologii emocji
(Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05)