Strategia międzypokoleniowego transferu jako kluczowe wyzwanie polskich przedsiębiorstw rodzinnych
Streszczenie
Sukcesja stanowi obecnie priorytet dla dalszego funkcjonowania firm rodzinnych
w Polsce. Międzygeneracyjny transfer władzy i własności to złożony proces, bezpośrednio wpływający na strategię firmy, kulturę organizacyjną, system rodziny oraz system firmy. Jest również czynnikiem wyróżniającym przedsiębiorczość rodzinną od ogółu funkcjonujących firm. Celem artykułu było uwypuklenie planowania i wdrażania
strategii sukcesyjnej jako kluczowego wyzwania stojącego przed rodzimymi firmami
rodzinnymi. Autorka niniejszego opracowania starała się podkreślić problem międzygeneracyjnego transferu, bazując na badaniach międzynarodowej i krajowej literatury przedmiotu oraz badaniach empirycznych. Succession planning in one of the most important priority facing nowadays family
businesses in Poland. Succession, often define as between generations transfer of power and property is a complex process, which determine strategy, organizational culture, family system and enterprise system. What is crucial to underline succession in one of the attribute of family businesses, which mark out this specific group of enterprises from all firms. The main aim of this article was to highlight the significance of planning succession strategy. The author based her assumptions on international and national literature studies and researches.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: