Search
Now showing items 1-8 of 8
Wizualna Teoria Ugruntowana. Nauczanie teorii ugruntowanej przy pomocy obrazów i analizy wizualnej
(Uniwersytet Łódzki, 2010)
Artykuł powstał na podstawie mojego 20-letniego doświadczenia
w nauczaniu metod jakościowych i teorii ugruntowanej. Chciałbym w nim
pokazać użyteczność analizy wizualnej w nauczeniu metodologii teorii
ugruntowanej i ...
Remodelowanie teorii ugruntowanej
(Uniwersytet Łódzki, 2010)
Artykuł ten przedstawia w zarysie moje zaniepokojenie licznymi
przemodelowaniami teorii ugruntowanej (GT – Grounded Theory)
3
przez
analizę danych jakościowych (QDA – Qualitative Data Analysis) i ich
podważającym GT ...
Ruth Wodak „The Discourse of Politics in Action. Politics as Usual”
(Uniwersytet Łódzki, 2010)
Biografie w rozmowie. Narracyjno-dyskursywne podejście badawcze
(Uniwersytet Łódzki, 2010)
W artykule pokazujemy jaki wkład może wnieść syntetyczne podejście
narracyjno-dyskursywne do zrozumienia biograficznej pracy dokonującej
się podczas wywiadu badawczego. Skupiamy się na pracy biograficznej
jako części ...
T. L. Taylor „Play Between Worlds”, czyli „wychodząc” poza opakowanie
(Uniwersytet Łódzki, 2010)
Telewizyjny „spektakl” czy racjonalna debata? Analiza słownictwa i strategii argumentacyjnych w wybranych programach politycznych TVP1 dotyczących problematyki UE
(Uniwersytet Łódzki, 2010)
Celem artykułu jest omówienie problematyki związanej
z komunikowaniem politycznym i publicznym w wybranych debatach
telewizyjnych. W szczególności analizie poddane zostały stosowane
w debatach strategie argumentacyjne ...
Autobiografia Alice Salomon – struktury procesowe biografii a losy narodu niemieckiego
(Uniwersytet Łódzki, 2010)
W artykule podjęto zagadnienie struktur procesowych w autobiografii
Alice Salomon i relacji między biograficzną i kolektywną trajektorią. Poza
wstępnymi informacjami o samej pionierce pracy socjalnej w Niemczech
i jej ...