Wprowadzenie do obserwacji online: warianty i ograniczenia techniki badawczej
Streszczenie
Niniejszy artykuł dotyczy możliwości zastosowania techniki obserwacji
w wirtualnej przestrzeni Internetu. Punktem wyjścia dla rozważań będzie
nakreślenie ogólnego zarysu zmian, jakie zachodzą w funkcjonowaniu sieci,
a także konsekwencji tych zmian zarówno dla jej użytkowników, jak i dla
badaczy społecznych. Wyróżnione zostaną również pewne główne typy badań jakościowych online. Następnie poruszone zostaną zagadnienia związane z samą obserwacją online – jej możliwymi wariantami i dylematami, jakie
wiązać się mogą z jej wykorzystaniem w projekcie badawczym. The paper presents some possibilities of using the observation technique in the virtual space of the
Internet. It begins with some thoughts about the main changes of the Web and their consequences
for its users as well as for the social researchers. Some main types of the qualitative online researches
are also mentioned. Finally, the article focuses on the online observation – its possible types and dilemmas of using it in the research project.
Collections
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Voice und Ideology broker im Online-Diskurs. Zur medialen Realität der Interaktion in Online-Diskussionen über Windparks
Pędzisz, Joanna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Der vorliegende Beitrag nimmt Handlungen der Internetnutzer in der Rolle der Online-Kommentierenden in den Blick, die zum Ziel haben, den Voice- und Ideology broker-Status (vgl. Spitzmüller/Warnke 2011: 201) in Online-Diskussionen ... -
Proces adaptacji użytkownika do środowiska online
Kubczak, Anna (Uniwersytet Łódzki, 2011)Artykuł ten ma charakter komunikatu z badań dotyczących szeroko rozumianego korzystania z Internetu. Jednym z procesów towarzyszących stawaniu się użytkownikiem Internetu jest proces adaptacji do środowiska komunikowania ... -
Price dispersion and online markets maturity in Poland
Konopielko, Łukasz; Radkova, Diana (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)This paper is dedicated to the issue of persistent price dispersion in real markets in the context of Polish online market development. The two channels of retail (online and offline) are observed and compared with regard ...