Znaczenie mediów społecznościowych na rynku kinematografii
Abstract
W czasach dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych, organizacje starają się dobierać odpowiednie środki, aby skutecznie docierać do swoich odbiorców, również w sferze digitalnej, w tym w mediach społecznościowych. Są one także istotne dla rynku kinematografii. Wskazuje na to ewolucja mediów i zmiany związane z kreowaniem komunikacji z widownią kinową. Temat social mediów w branży filmowej nie jest jednak jeszcze często badany i opisywany w literaturze.
Celem niniejszej rozprawy jest określenie związku między jakością działań marketingowych prowadzonych za pośrednictwem mediów społecznościowych a wynikami produkcji filmowych. Po analizie literatury jako wynik produkcji filmowej wybrano przychód filmu (box office). Jakość działań marketingowych w mediach społecznościowych została zdefiniowana jako wyniki świadomościowe, zaangażowania i wskaźnika treści dynamicznych w obrębie platform Meta: Facebooka i Instagrama. Aby osiągnąć założony cel, zaplanowano czteroetapowy proces badawczy, który obejmował: analizę i syntezę literatury, badanie jakościowe w postaci wywiadów IDI z ekspertami marketingu, badanie ilościowe w postaci analizy statystycznej korelacji między wskaźnikami SM a przychodami z produkcji filmowej oraz oszacowanie modelu regresji, a także badanie jakościowe w postaci wywiadów IDI z ekspertami kinematografii.
Wyniki badań wskazują na istotne znaczenie mediów społecznościowych na rynku kinematografii w Polsce i na świecie. Wszystkie elementy działań w SM wykazały istotną statystycznie korelację z przychodami produkcji filmowych. Na szczególną uwagę zasługuje wskaźnik aktywność w Meta, który w świetle stworzonego modelu regresji, istotnie oddziałuje na przychody filmu.
The following license files are associated with this item: