A Loyalty Program in the Area of Digital Transformation Based on the Example of the Costa Coffee Brand
Streszczenie
The widespread digital transformation resulting from the influence of three megatrends - globalization, dynamic development of technology and the new consumer on the market, has forced companies to adapt to new market conditions. The consumer, who is the last link in the chain, focusing only on consumption, is now the co-creator of the market offer. He is more sensitive to marketing messages using modern tools such as mobile devices, among others. This study presents the process of adaptation of the Costa Coffee brand to the new market environment on the example of its loyalty program. Powszechna transformacja cyfrowa będąca pokłosiem wpływu trzech megatrendów - globalizacji, dynamicznego rozwoju technologii oraz nowego konsumenta na rynku, wymusiła na firmach dostosowanie się do nowych warunków rynkowych. Konsument, będący ostatnim ogniwem łańcucha, skupiający się tylko na konsumpcji jest obecnie współtwórcą oferty rynkowej. Jest bardziej wrażliwy na komunikaty marketingowe z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi takich jak między innymi urządzenia mobilne. Niniejsze opracowanie przedstawia proces adaptacji marki Costa Coffee do nowego środowiska rynkowego na przykładzie jej programu lojalnościowego.
Collections