Wespół z uczniem. Metoda samooceny w doskonaleniu i rozwijaniu kompetencji tekstotwórczej
Streszczenie
W artykule przedstawiono założenia, przebieg i cele tzw. metody samooceny autorstwa Ewy Nowak. Metoda służy kształtowaniu kompetencji tekstotwórczej i stanowi uzupełnienie tradycyjnych rozwiązań opracowanych przez Annę Dyduchową. Autorka artykułu, korzystając z własnych doświadczeń nauczycielskich, rozpatruje metodę samooceny jako użyteczną w rozwijaniu uczniów pod wieloma względami – w zakresie kompetencji tekstotwórczej, rozwoju osobowości i nabywania tzw. kompetencji miękkich. The assumptions, process and aims of the method by Ewa Nowak were described in the article. The method is used to shape text-creating competence and is addition to traditional methods by Anna Dyduchowa. The author of the article, on the basis of her own teaching experiences, finds the self-assessment method useful in developing students' abilities on different levels. This method focuses on text-creating competence, supports personality development and gaining the soft competence.
Collections