Wybrane elementy kultury czytelniczej ósmoklasistów szkół łódzkich. Metody pedagogiki zabawy w dziedzinie upowszechniania czytelnictwa
Abstract
Rozprawa stanowi próbę analizy i refleksji nad stanem kultury czytelniczej młodzieży w wieku trzynastu i czternastu lat. Ukazuje jedną z możliwości wprowadzenia zmian w sposobie wywierania na nią pozytywnego wpływu, którą jest nowatorskie prowadzenie zajęć metodami pedagogiki zabawy. Może też być okazją do porównania uzyskanych w drodze podobnej ankiety wyników zainteresowanej szkoły z tymi, które są zamieszczone w niniejszej pracy.
Badaniom ankietowym poddanych zostało 292 ósmoklasistów z wybranych losowo
dziesięciu szkól łódzkich. Celem było ustalenie jaki procent młodzieży reprezentuje wysoki poziom kultury czytelniczej będący wynikiem wielu czynników: środowiska szkolnego i rodzinnego, miejsca zamieszkania, wyposażenia szkoły, charakteru, predyspozycji, płci oraz wielu innych. W pracy autorka omówiła czterech z nich: szkoły, wykształcenia rodziców, płci oraz najważniejszego (z punktu widzenia dysertacji) - bibliotekarza i prowadzonych przez niego lekcji.
Collections
The following license files are associated with this item: