• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 217/2008
  • Search
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 217/2008
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorCzajkowska, Monika (2)Bartosińska, Dorota (1)Białek, Jacek (1)Bugajska-Jaszczołt, Beata (1)Bąk, Iwona (1)Domański, Czesław (1)Domański, Czesław (1)Gajdos, Artur (1)Jankiewicz-Siwek, Anna (1)Kończak, Grzegorz (1)... View MoreDate Issued2008 (12)Has File(s)Yes (12)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 12

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

E-projekty w nauczaniu metod ilościowych z wykorzystaniem oprogramowania GRETL 

Kufel, Tadeusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The purpose of the paper is to present possibilities of assignments e-project in statistics, econometrics and forecasting courses. In GRETL there is a big database of statistical information for United States, Great ...
Thumbnail

Wykorzystanie technologii informatycznych w nauczaniu przedmiotów ilościowych 

Gajdos, Artur; Lewandowska, Karolina (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The goal of this study is to describe information society and present changes which were made in social structure according to computer technology popularization. Information society is a social system in which information ...
Thumbnail

Platforma moodle jako element wspierania procesu nauczania przedmiotów ilościowych na studiach ekonomicznych 

Bugajska-Jaszczołt, Beata; Czajkowska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
This article treats about some issues concerning “Moodle platform” as a supporting element for the teaching process of quantitative subjects on economics faculty. There are presented the results of empirical research ...
Thumbnail

Świadomość stylów uczenia się - korzyści dla nauczyciela i studenta 

Piłatowska, Mariola (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The purpose of a paper is to show how being aware of learning styles can benefit both teachers and students. The results of studies (not well-known in Polish literature) investigating the effects of cognitive learning ...
Thumbnail

Narzędzia informatyczne w nauczaniu przedmiotów ilościowych - opinie studentów 

Bartosińska, Dorota; Mącik, Radosław; Jankiewicz-Siwek, Anna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The aim of this paper is to analyse the use of computer software at universities, especially in quantitive courses. The authors' research proved that students, teachers and administration staff underuse computer tools ...
Thumbnail

Standardy kształcenia a jakość nauczania 

Łyko, Janusz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The Bologna process aims to create a European Higher Education Area by 2010, which is connected with great changes in the structures of the university studies. The one of main modifications is a new program of academic ...
Thumbnail

Wprowadzenie 

Domański, Czesław (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
Thumbnail

Praca z kalkulatorem graficznym na zajęciach z przedmiotów ilościowych 

Czajkowska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
Graphic calculator is one of the tools which can help students in cognitive process experimenting in the course of hard problem solving. This can favour various mathematical skill development such as observing, analyzing, ...
Thumbnail

Wspomaganie komputerowe procesu nauczania przedmiotów ilościowych a kreowanie aktywnych uczestników społeczeństwa informacyjnego. Wyniki badania ankietowego 

Bąk, Iwona; Wawrzyniak, Katarzyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The aim of the article is a try to find an answer if teaching of quantitative subjects with utilization of statistical computational package increases of students ability in relation to complicated economic and social ...
Thumbnail

Rola i znaczenie symulacji komputerowych we wspomaganiu procesu nauczania statystyki 

Kończak, Grzegorz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The power of computer simulation as a problem-solving is well known. The Monte Carlo study can be used in parameter estimation, hypothesis testing and resampling methods, such as bootstrap and jackknife. The educational ...
  • 1
  • 2

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility