• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 195/2005
  • Search
  •   DSpace Home
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica
  • Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 195/2005
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorWilmańska-Sosnowska, Stanisława (2)Auer-Rizzi, Werner (1)Banachowicz, Beata (1)Bratnicki, Mariusz (1)Broniewska, Grażyna (1)Błaszczyk, Wanda (1)Calzoni, Giuseppe (1)Christauskas, Česlovas (1)Danielewicz, Justyna (1)Gontar, Zbigniew (1)... View MoreDate Issued2005 (25)2009 (1)Has File(s)Yes (26)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 26

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Filozofia ciągłego doskonalenia - TQM w polskich instytucjach finansowych 

Broniewska, Grażyna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005)
The idea of implementation of continuous improvement philosophy - TQM and other modem methods of management in different sectors of industry and services (including the financial service sectors) has been attracting the ...
Thumbnail

Międzykulturowa komunikacja marketingowa - mit czy wyzwanie? 

Kowalski, Paweł (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005)
The main goal of the paper is a description and analysis the influence of culture on a specifity of cross cultural marketing communications adressed to consumers. The author presents the evolution of marketing communications’ ...
Thumbnail

Lojalność klientów jako cel marketingowy współczesnego przedsiębiorstw 

Wilmańska-Sosnowska, Stanisława (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005)
The paper presents the problems concern customer loyalty as the company purpose in the current market and the ways of its realization. There are discussed two important matters. The first one is focused on the satisfaction ...
Thumbnail

Strategie marketingowe małych i średnich firm na rynkach zagranicznych - ujęcie normatywne 

Karasiewicz, Grzegorz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005)
The purpose of the paper is describing of the algorism of procedure regarding marketing strategies in normative formulation (with concentration on SMEs) on foreign markets, which make possible achieving market success. To ...
Thumbnail

Zmiany w zasobach pracy w rolnictwie w okresie transformacji systemowej 

Hanusik, Krystyna; Sokołowska, Stanisława (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005)
The aim of the article is the diagnosis and analysis of the changes in the work resources in the agriculture during the last fifteen years of the system transformation. There are arguments for the improvement of the ...
Thumbnail

Zarządzanie międzykulturowe w Europie 

Martin, Claude (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005)
The analysis of culture contexts on international investment strategies is a new but more and more popular topic of the researches. The results of the researches that are given in different parts of the world show that ...
Thumbnail

Separation Theorems as a Theoretical Basis of the Relations Between Calculatorical (internal) and Pagatorical (external) Income Statement and Controlling 

Schweitzer, Marcell (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)
Celem artykułu jest ocena znaczenia koncepcji separacji dla budowy systemu rachunkowości przedsiębiorstwa. Przedmiotem analizy autora jest (wewnętrzny) rachunek kosztów i wyników, pagatoryczny (zewnętrzny) rachunek zysków ...
Thumbnail

Financial Autonomy of Local Governments - Case Studies of Finland and Poland 

Oulasvirta, Lasse; Turała, Maciej (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005)
Jednostki samorządu terytorialnego stanowią integralną część zarówno systemu ekonomicznego, społecznego jak i politycznego we wszystkich krajach demokratycznych. Jednakże zauważalne są znaczne różnice w roli, jaką w ...
Thumbnail

Potrzeby innowacyjne małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 

Stawasz, Edward (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005)
Innovation activities of firms call for appropriate technical and managerial competences as well as abilities to learn. These requirements can be hardly fulfilled by firms that operate on a lower scale due to limited ...
Thumbnail

Wprowadzanie 

Wilmańska-Sosnowska, Stanisława (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2005)
  • 1
  • 2
  • 3

University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility
 

 


University of Lodz Repository

Contact Us | Send Feedback | Accessibility