Unidirectional Bilingualism
Abstract
W pracy niniejszej opisano swego rodzaju eksperyment naturalny podjęty z
dwojgiem dzieci autora (obecnie dziewczynka ma 9 lat, a chłopiec 12), celem
którego było przekonać się, czy uda się je nauczyć mówić w języku angielskim
jeżeli jedno z rodziców (ojciec) będzie używało tego języka przy zwracaniu
się do dzieci. W tym konkretnym przypadku ojciec mówił po angielsku tylko do
córki, cały czas od chwili jej urodzenia. Syn jedynie przysłuchiwał się "rozmowie"
w obcym języku. Rezultat eksperymentu po dziewięciu latach jest taki,
że dziewczynka rozumie w zasadzie wszystko, co do niej się mówi po angielsku,
a chłopiec potrafi także mówić i porozumiewać się.
Autor zastanawia się nad przyczynami takiego rezultatu i wyraża przekonanie,
że zbieranie tego rodzaju opisów może pomóc w wyciąganiu wniosków na
temat uczenia się języka obcego.
Collections