Serwisy www podmiotów publicznych jako element włączenia cyfrowego
Streszczenie
Jednym z priorytetowych zadań samorządu terytorialnego jest przeciwdziałanie
wykluczeniu społecznemu mieszkańców. Większość obszarów wykluczenia wymaga
zaangażowania dużych lub bardzo dużych środków finansowych. Do wyjątków należy obszar
komunikacji elektronicznej, gdzie zastosowanie rozwiązań zgodnych z obowiązującymi
standardami pozwala na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu ze względu na dysfunkcję
narządu wzroku. Od dnia 1 czerwca 2015 r. obowiązywać zaczęły zasady wynikające
z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji
w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych1.
Oznacza to, że podmioty publiczne w Polsce miały trzy lata na dostosowanie m.in. serwisów
internetowych do wymagań rozporządzenia. W poniższym artykule przedstawione zostały
wyniki badań serwisów www 66 miast na prawach powiatów oraz niektórych urzędów
centralnych (w tym administracji rządowej) pod kątem dostosowania do wymagań
rozporządzenia. Badanie przeprowadzone zostało w dniach 3-15 czerwca 2015 r.
Collections