Sektor przemysłów kreatywnych w Polsce. Lokalizacja, koncentracja i determinanty rozwoju
Abstract
Głównym celem dysertacji jest analiza rozmieszczenia przestrzennego przemysłów kreatywnych w Polsce oraz identyfikacja czynników społecznych i gospodarczych wpływających na rozwój sektora kreatywnego.
Przeprowadzone w rozprawie badanie lokalizacji przemysłów kreatywnych pozwoliło na zidentyfikowanie klastrów kultury (wyznaczenie lokalnych hot spotów, cold spotów)
i określenie ich potencjału. Modele regresji przestrzennej wykorzystane zostały do badania zależności pomiędzy rozwojem przemysłów kreatywnych a wybranymi zmiennymi objaśniającymi z uwzględnieniem interakcji przestrzennych, a tym samym do określenia czynników mogących mieć wpływ na lokalizację i rozwój przemysłów kreatywnych
w Polsce.
Wnioski uzyskane na podstawie zrealizowanych badań mogą służyć, jako informacja dla władz regionalnych i krajowych na temat potencjału ekonomicznego sektora kultury. Otrzymane wyniki mogą ponadto wskazywać na sposób oddziaływania przemysłów kreatywnych na rozwój regionalny i lokalny oraz wspierać formułowanie zintegrowanych strategii dla tych sektorów.
The following license files are associated with this item: