Alter idem – student z niepełnosprawnością w systemie szkolnictwa wyższego
Abstract
Autorka przedstawia sytuację studentów niepełnosprawnych w systemie polskiego szkolnictwa wyższego. W pracy po raz pierwszy przedstawiona jest historia rozwoju systemów wsparcia edukacyjnego osób niepełnosprawnych na polskich uczelniach, zaprezentowane są też dwie perspektywy badawcze: z punktu widzenia instytucji szkolnictwa wyższego oraz samych studentów z niepełnosprawnościami. Autorka prezentuje wyniki najnowszych badań, „dobre praktyki” i rekomendacje dla systemu edukacji akademickiej dla zwiększonej inkluzji osób niepełnosprawnych w szkolnictwie wyższym. The author presents the situation of students with disabilities in the Polish system of higher education. This paper discusses for the first time the history of educational support systems development for students with disabilities at Polish universities. Two research approaches were presented: the higher educational institutions’ perspective and the students’ with disabilities perspective. The author presents latest research findings, the best practices and the recommendations to the higher education system for increased inclusion of persons with disabilities in higher education.
Collections
The following license files are associated with this item: