Interfejs marketingowo-finansowy w analityce marketingowej. Teoria i praktyka
Abstract
Rozwój i nowe koncepcje myślenia strategicznego oraz zmiany roli marketingu do prowadziły do powstania marketingu wartości oraz do coraz szerszego zastosowa nia analityki marketingowej. Skłoniło to autorkę niniejszego opracowania do skon centrowania się na problematyce zintegrowanych analiz strategicznych, ich rozwoju oraz kompleksowej analityki marketingowej wykorzystywanej w procesie realiza cji strategii do opracowania koncepcji interfejsu marketingowo-finansowo-techno logicznego ujętego w menedżerskim dashboardzie. Cel pracy, jakim było określenie istoty i znaczenia interfejsu MFTI w procesie realizacji strategii (w zintegrowanych analizach strategicznych i w próbie opracowania modelu dashboardu) oraz wstępna weryfikacja w badanych przedsiębiorstwach, został osiągnięty. W pracy dokonano przeglądu literatury dotyczącej myślenia strategicznego oraz rozwoju aspektów formułowania i realizacji strategii. Został on zakończony cha rakterystyką współczesnego ujęcia marketingu analitycznego, który obecnie ma co raz szerszy zakres zastosowań, o czym świadczy rozbudowana ścieżka zakresu Big Data. Następny teoretyczny i bardzo ważny rozdziały pracy charakteryzował ewo lucję ujęć i koncepcji zastosowań interfejsu MFTI w literaturze angielskojęzycznej i polskiej. Zakres opracowań tego tematu w pracach angielskojęzycznych przedsta wiał bardzo szerokie spektrum, obejmujące publikacje z ostatnich kilku lat. Zakres polskich opracowań był o wiele węższy. Intencją autorki była próba przedstawienia interfejsu MFTI w praktycznym uję ciu, przy wykorzystaniu zintegrowanych analiz strategicznych, takich jak klasycz ne metody portfelowe (BCG, GE, MA, Hofera, ADL), w jedenastu badanych przed siębiorstwach, które dały podstawę do oceny realizacji różnych strategii (przez identyfikację zrealizowanych i rekomendowanych wskaźników marketingowo-finansowych) wpływających na dalszy rozwój przedsiębiorstw.
Collections
The following license files are associated with this item: