Starość w opiniach trzydziestolatków
Abstract
Podstawę i bezpośrednią inspirację do podjęcia sformułowanego oraz wyrażonego w tytule problemu stanowiła dla piszącego obserwacja pokolenia współczesnych trzydziestolatków. Dokonując rozpoznania i charakterystyki tej grupy wiekowej, warto nie tylko diagnozować zaobserwowane zjawiska, lecz także postawić pytania dotyczące kwestii ich stosunku do starości, a także tego, jakimi będą seniorami. Tekst niniejszego artykułu zamierza jedynie zasygnalizować wspomniany problem, a także stać się impulsem do dalszych działań. Artykuł składa się z czterech części. W pierwszej wyjaśniony zostanie semantyczny sens pojęć kryterium obiektywne i subiektywne. W drugiej przedstawiony będzie obiektywny obraz pokolenia współczesnych trzydziestolatków. W trzeciej, w świetle przeprowadzonych badań, ukazany zostanie subiektywny obraz trzydziestolatków. Ostatnia, czwarta część zawiera refleksję dotyczącą wychowania do starości. The basis and a direct inspiration of taking up reformulated and expressed issue in the title, was for writer the observation of contemporary generation of thirty-year-olds. By making the diagnosis and characteristics of this age group, it is worth to not only diagnose the observed phenomena, but also to ask ourselves questions about their attitude towards an old age, and also what kind of seniors they will be. The text of this article intends to only indicate the problem, and also become a catalyst for further action. Article consists of the following parts. The first semantic concepts will explain the meaning of the criterion of objective and subjective. The second will present an objective picture of the generations of today’s thirdly-year-olds. In the third, in the light of the studies shown, will be a subjective image of aforementioned group of people. The last fourth part, contains the reflection concerning education to old age.
Collections
The following license files are associated with this item: