Turystyczny wizerunek Polski w percepcji uczestników programu Erasmus+
Date
2022Author
Zawadka, Jan
Pietrzak-Zawadka, Joanna
Ziemińska, Sylwia
Metadata
Show full item recordAbstract
Celem opracowania jest ukazanie wizerunku turystycznego Polski w percepcji
studentów biorących udział w programie Erasmus+. Badaniem ankietowym objęto
140 respondentów. Wyniki przeprowadzonych analiz pozwoliły na sformułowanie kilku
wniosków. Wśród najważniejszych wymienić można: głównym powodem wyboru Polski
na kraj realizacji programu Erasmus+ były atrakcyjne ceny; zagraniczni studenci podczas
pobytu w Polsce najczęściej wyjeżdżali w celach krajoznawczych, a podczas wyboru destynacji
kierowali się obecnymi tam walorami turystycznymi. Wizerunek turystyczny Polski
w percepcji studentów Erasmus+ był pozytywny i czuli się tu dobrze, o czym świadczy
fakt, że prawie 95% z nich chciałoby ponownie odwiedzić ten kraj. The study aims to present the tourist image of Poland as perceived by students
participating in the Erasmus+ program. 140 respondents were included in the survey and
the results of the research gave rise to the formulation of several conclusions. The most
important, attractive prices, was the main reason for choosing Poland as a country on the
Erasmus+ program. During their stay in Poland, foreign students most often undertook
sightseeing trips, and when selecting a destination, they were guided by the tourist value
of those locations. The tourist image of Poland as perceived by Erasmus+ students was
positive, and they felt good here, as evidenced by the fact that almost 95% of them would
like to revisit the country.
Collections
The following license files are associated with this item: