IDUB Pomiędzy założeniami a rzeczywistością. Funkcje kształcenia programu nauczania Pre-IB - badania pilotażowe (Dataset)
Oglądaj/ Otwórz
Data
2022-06-20Autor
Leek, Joanna
Kosiorek, Małgorzata
Dobińska, Gabriela
Rojek, Marcin
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Głównym celem projektu jest pilotażowe zbadanie i wyjaśnienie funkcji założonych i rzeczywistych kształcenia programu Pre-IB realizowanego w 8 szkołach w Polsce na III etapie edukacyjnym.
Koncentrując się w badaniu na problemie przyczyn powstawania funkcji kształcenia, dlaczego powstają funkcje kształcenia, trzy szczegółowe pytania badawcze wyznaczyły trzy etapy badań, tj.
- jakie są założone funkcje polskiego programu kształcenia Pre-IB?
- jak program jest wdrażany w szkołach?
- jakie są rzeczywiste funkcje kształcenia Pre-IB?
Efekty projektu:
(1) Wyniki badania pilotażowego będą punktem wyjścia do podjęcia próby wyjaśnienia funkcji kształcenia wraz ze stworzeniem koncepcji projektu badawczego złożonego do NCN, koncentrującego się na wyjaśnieniu funkcji kształcenia programów polskich, obejmującego szkoły w całym kraju
(2) Projekt przyczyni się do wyjaśnienia i krytycznego opisu innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych przy wdrażaniu programu kształcenia, przez zastosowanie całościowego podejścia do badania programów szkolnych, z punktu widzenia analizy dokumentów (perspektywa makro), z perspektywy instytucji je wdrażających (mezzo) oraz tych, którzy realizują projekt i mają bezpośredni dostęp do jego wyników, jak nauczyciele i uczniowie (perspektywa mikro)
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: