Teaching English as a foreign language to Polish dyslexic students
Streszczenie
Rozprawa koncentruje się na nauczaniu języka angielskiego jako obcego w grupach osób z dysleksją. W rozdziale pierwszym autorka rewiduje niektóre aspekty neurolingwistyki, takie jak mózgowa organizacja języka, specjalizacja półkulowa dla języka i lateralizacja funkcji ciała. W rozdziale drugim przedstawia definicję i typologie dysleksji rozwojowej, analizując terminologię i istniejące klasyfikacje zaburzeń czytania i pisania, a także historyczne perspektywy specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Kilka przeważających teorii dotyczących etiologii i patomechanizmów dysleksji przedstawiono w rozdziale trzecim. W rozdziale czwartym autorka przedstawia teorię, która próbuje wyjaśnić trudności uczniów z dysleksją w nauce języków obcych, a także weryfikuje wspierające ją badania. Rozdział piąty obejmuje zagadnienia związane z diagnozą dysleksji rozwojowej, w tym objawy, typowe błędy i ryzyko dysleksji. W rozdziale opisano też zasady i metody terapii dysleksji rozwojowej, a także adaptację podejścia MSL w nauczaniu języków obcych. Rozdział szósty dotyczy projektu (badania empirycznego), którego wyniki prezentuje rozdział 7. Tom drugi rozprawy stanowi autorski program poprawy umiejętności czytania i pisania w języku angielskim jako języku obcym dla uczniów z dysleksją: "Program for improving reading and spelling skills in English as a foreign language for Polish dyslexic students".
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: