Application of call to teaching English as a foreign language and rehabilitation of blind learners
Abstract
Niniejsza rozprawa ma na celu pokazanie, jak bardzo środowisko komputerowe może być językowo i społecznie naturalne dla osób niewidomych. Wspomagane komputerowo nauczanie języków obcych, które wciąż walczy o swoje stałe miejsce w klasie języka angielskiego, zostało wzbogacone przez pojawienie się World Wide Web i możliwości komunikacyjne Internetu. Niewidomi uczniowie mogą używać języka angielskiego w różnych sytuacjach komunikacyjnych, czatując lokalnie lub globalnie, wysyłając i odbierając wiadomości e-mail lub uczestnicząc w grupach dyskusyjnych. Zaawansowany technologicznie sprzęt motywuje ich do opanowania języka angielskiego. Umieszcza ich również w nowo powstałym społeczeństwie internetowym bez obawy, że ich niepełnosprawność może ograniczyć tę interakcję. Autor zamierza udowodnić wiarygodność powyższego założenia poprzez zestawienie przykładów, które zebrał pracując i odwiedzając placówki edukacyjne z niewidomymi uczniami zarówno w Polsce, jak i za granicą. Przykładowe lekcje wraz z komentarzami zaprezentują, w jaki sposób można zastosować CALL w klasie uczniów niewidomych i słabowidzących.
Collections
The following license files are associated with this item: