Show simple item record

dc.contributor.authorWróbel, Danuta
dc.contributor.authorZielińska, Alicja
dc.date.accessioned2017-07-10T12:21:57Z
dc.date.available2017-07-10T12:21:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22191
dc.description.abstractThe article is based on many years’ authors experience in preparation of foreigners to study in Poland. We show the goals, phases and methods of teaching Polish as a foreign language in mathematics. In the table we present the detailed learning contents including vocabulary, grammatical structures, specific phrases and required language skills. We also discuss the methods of verification of teaching effectiveness.en_GB
dc.description.abstractArtykuł powstał na podstawie długoletnich doświadczeń autorek przygotowujących cudzoziemców do studiów w Polsce. Pokazujemy cele, fazy i metody nauczania języka polskiego jako obcego w zakresie matematyki. W tabeli prezentujemy szczegółowe treści kształcenia wraz ze słownictwem, strukturami gramatycznymi, specyficznymi zwrotami i wymaganymi umiejętnościami językowymi. Omawiamy też metody sprawdzania kompetencji językowych słuchaczy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;23
dc.subjectmathematical learning contentsen_GB
dc.subjectPolish in mathematicsen_GB
dc.subjectverification of teaching effectivenessen_GB
dc.subjecttreści nauczania w matematycepl_PL
dc.subjectjęzyk polski w matematycepl_PL
dc.subjectweryfikacja efektów nauczaniapl_PL
dc.titleNauczanie języka polskiego jako obcego w zakresie matematyki. Charakterystyka procesu dydaktycznego i treści kształceniapl_PL
dc.title.alternativeTeaching Polish as a foreign language in mathemathics. Charactristics of the teaching-learning process and learning contentsen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[127]-140
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesJanowska I. (red.), 2011, Programy nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.pl_PL
dc.referencesJóźwiak Z., Kondrak L., Wróbel D., Zielińska A., 1999, Słownik polsko-angielsko-francusko-rosyjski podstawowych terminów matematycznych, Łódź.pl_PL
dc.referencesWróbel D., 1991, Niedefinicyjne wprowadzanie pojęć matematycznych na zajęciach dla cudzoziemców, w: „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” nr 3, s. 63–74.pl_PL
dc.referencesWróbel D., Zielińska A., 1995, Przekładowe słowniki matematyczne; ich założenia i rola w kształceniu sprawności komunikacyjnej studentów polonijnych. w: Kształcenie sprawności komunikacyjnej Polaków ze Wschodu, Lublin, s. 231–236.pl_PL
dc.referencesWróbel D., Zielińska A., 2014, Matematyka. Materiały przygotowujące do egzaminu ustnego (mat. npubl.).pl_PL
dc.referencesWróbel D., Zielińska A., Rudziński G., 2011, Wstęp do matematyki. Podręcznik dla cudzoziemców, Łódź.pl_PL
dc.referencesWróbel D., Zielińska A., Rudziński G., 2014, Matematyka po polsku. Podręcznik dla cudzoziemców, Łódź.pl_PL
dc.referencesZgółkowa H., 2009, Słownik minimum języka polskiego, Poznań.pl_PL
dc.contributor.authorEmaildanutawrobel77@wp.pl
dc.contributor.authorEmailalicjaziel@tlen.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.23.10


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record