Show simple item record

dc.contributor.authorBańkowska, Małgorzata
dc.date.accessioned2018-02-21T10:41:24Z
dc.date.available2018-02-21T10:41:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/24132
dc.description.abstractThe analysis contributes to further research by the author on the participation of state vocational colleges (PWSZ) in promoting the region. The aim of the study is to show the relationship between the vocational education of the state higher education institutions, based on cooperation with the local environment and the strengthening of the regional identity. The article discusses selected elements of scientific, didactic, cultural and promotional activities that influence the building of the city's brand (college seat) and the region, also highlighted the participation of the school’s library and the publishing house in the process.en_GB
dc.description.abstractNiniejsza analiza stanowi przyczynek do dalszych badań autorki nad udziałem państwowych wyższych szkół zawodowych (dalej: pwsz-ty) w promocji regionu. Celem opracowania jest ukazanie zależności pomiędzy realizowaną przez państwowe wyższe szkoły zawodowe misją edukacji zawodowej, opartą na współpracy ze środowiskiem lokalnym, a wzmacnianiem tożsamości regionalnej. W artykule omówiono wybrane elementy działalności naukowo-dydaktycznej, kulturalnej oraz promocyjnej pwsz-tów, mające wpływ na budowanie marki miasta (siedziby uczelni) oraz regionu, podkreślono też udział biblioteki i wydawnictwa uczelnianego w tym procesie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;25
dc.subjectterritorial marketingen_GB
dc.subjectregional identityen_GB
dc.subjectpromotionen_GB
dc.subjectcity’s branden_GB
dc.subjectstate vocational collegesen_GB
dc.subjectacademic libraryen_GB
dc.subjectpublishing houseen_GB
dc.subjectmarketing terytorialnypl_PL
dc.subjecttożsamość regionalnapl_PL
dc.subjectpromocjapl_PL
dc.subjectmarka miastapl_PL
dc.subjectpaństwowe wyższe szkoły zawodowepl_PL
dc.subjectbiblioteka uczelnianapl_PL
dc.subjectwydawnictwopl_PL
dc.titleDziałalność państwowych wyższych szkół zawodowych na rzecz promocji regionu ze szczególnym uwzględnieniem roli biblioteki i wydawnictwa uczelnianegopl_PL
dc.title.alternativeThe activities of state vocational schools for the promotion of the region, with particular emphasis on the role of the library and the publishing houseen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[65]-81
dc.contributor.authorAffiliationPaństwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.referencesBańkowski, Andrzej (2000). Etymologiczny słownik języka polskiego. T. 1. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesBielawska, Sylwia Całka, Małgorzata (2016). Czas na digitalizację? Teoria i praktyka w państwowych wyższych szkołach zawodowych. W: M. Góralska, A. Wandel (red.), Metody i narzędzia badań piśmiennictwa cyfrowego i jego użytkowników (s. 111–127). Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego.pl_PL
dc.referencesDobrzyńska-Lankosz, Ewa Jazdon, Artur (2006). Dygitalizacja w polskich bibliotekach akademickich. W: Dygitalizacja zbiorów bibliotecznych: materiały z ogólnopolskiej konferencji pt. „Dygitalizacja zbiorów bibliotecznych”, Warszawa 3–4 czerwca 2005 r. (s. 22–48). Warszawa: Wydaw. Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich.pl_PL
dc.referencesFlorek, Magdalena (2006). Podstawy marketingu terytorialnego. Poznań: Wydaw. Akademii Ekonomicznej.pl_PL
dc.referencesngo.pl (2017). Pobrane 21 lipca 2017, z: http://fakty.ngo.pl/trzeci-sektor/pl_PL
dc.referencesNiedzielska, Anna (2011). Zintegrowana komunikacja marketingowa w działalności jednostek terytorialnych. W: K. Łazorko, A. Niedzielska (red.), Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego (s. 45–68). Częstochowa: Wydaw. Politechniki Częstochowskiej.pl_PL
dc.referencesPaństwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu (2017). Pobrane 10 kwietnia 2017, z: http://www.pwsz.elblag.pl/wspolpraca.html.pl_PL
dc.referencesPaństwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu (2017). Pobrane 18 sierpnia 2017, z: http://www.pwsz.kalisz.pl/index.php/nowa-identyfikacja-wizualna.pl_PL
dc.referencesPaństwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu (2017). Pobrane 20 lipca 2017, z: http://bk.pwsz-ns.edu.pl/2,1,Biuro_karier.htm.pl_PL
dc.referencesRydel, Maciej (2004). Zintegrowana komunikacja marketingowa. Nowe podejście – propozycja uporządkowania pojęć. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 179, 351–359.pl_PL
dc.referencesSadowski, Piotr (2011). Współpraca PWSZ w Kaliszu z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rozwoju regionalnego. W: K. Gomółka (red. nauk.), Organizacje pozarządowe a rozwój regionalny (s. 37–46). Elbląg: Wydaw. Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.pl_PL
dc.referencesSargeant, Adrian (2004). Marketing w organizacjach non profit. Kraków: Oficyna Wydawnicza.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie na lata 2012–2020. (2013). Konin, s. 6. Pobrane 10 kwietnia 2017, z: http://www.pwsz.konin.edu.pl//userfiles/files/zal_do_uchw_nr_104-2016-Strategia-tekst_ujednolicony.pdf.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu na lata 2014–2020. (2014). Nowy Sącz, s. 33. Pobrane 10 kwietnia 2017, z: http://www.pwszns.edu.pl/images/pwsz/uczelnia/o-uczelni/strategia/strategia_rozwoju_państwowej_wyższej_szkoły_zawodowej_w_nowym_sączu_2014-2010.pdf.pl_PL
dc.referencesSzewczuk, Adam Kogut-Jaworska, Magdalena Zioło, Magdalena (2011). Rozwój lokalny i regionalny. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydaw. C.H. Beck.pl_PL
dc.referencesSzromnik, Andrzej (2007). Marketing terytorialny: miasto i region na rynku. Kraków: Wolters Kluwer.pl_PL
dc.referencesSztucki, Tadeusz (1998). Encyklopedia marketingu: definicje, zasady, metody. Warszawa: Placet.pl_PL
dc.referencesSzymczak Mieczysław (red. nauk.) (1995). Słownik języka polskiego PWN. T. 1. Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN.pl_PL
dc.contributor.authorEmailm.bankowska@bu.pwsz.kalisz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.25.04
dc.relation.volume2pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record