Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKołodziejczak, Małgorzata
dc.date.accessioned2015-06-24T09:22:29Z
dc.date.available2015-06-24T09:22:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10139
dc.description.abstractThe paper discusses issues related to social aspects of the implementation of organizational changes in the process of enterprise restructuring. Survey was conducted among employees involved in the restructuring process of the company. It was shown necessity take into account human subjectivity in the process of organizational change. The theoretical principles of implementation of organizational changes were compared with the case of the implementation of organizational changes in the telecommunications company.pl_PL
dc.description.abstractW opracowaniu omówiono zagadnienia związane ze społecznymi aspektami w procesie wprowadzania zmian organizacyjnych w procesie restrukturyzacji. Zilustrowano je badaniami empirycznymi uzyskanymi w badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród pracowników restrukturyzowanego przedsiębiorstwa. Wykazano konieczność podmiotowego podejścia do pracowników w procesie zmian restrukturyzacyjnych. Porównano proces przeprowadzenia zmiany organizacyjnej w przedsiębiorstwie branży telekomunikacyjnej z opisanymi zasadami o charakterze teoretycznym, oceniono go, wyciągnięto wnioski.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;282
dc.titleNastawienia ludzi do zmiany w procesie restrukturyzacji przedsiębiorstwapl_PL
dc.title.alternativeAttitudes of People in the Process of Restructuring of the Enterprisepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[137]-145pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.referencesAdair Ch. B., Murray B. M., Radykalna reorganizacja firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002pl_PL
dc.referencesBabbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003pl_PL
dc.referencesBaruk A., Opór wobec zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie i jego pokonywanie, „Przegląd Organizacji”, 2001, nr 7-8pl_PL
dc.referencesCameron K. S., Dutton J. E., Quinn R. E., Positive Organizational Scholarship – Foundation of a New Dyscypline, Berret-Koehler Publishers Inc, San Francisco 2003pl_PL
dc.referencesClarke L., Zarządzanie zmianą, Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1997pl_PL
dc.referencesCzapczyńska A., Psychologia pozytywna, „Remedium”, 2001, nr 7pl_PL
dc.referencesCzapiński J., Psychologia pozytywna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008pl_PL
dc.referencesCzerska M., Organizacja przedsiębiorstw. Część II. Metodologia zmian organizacyjnych, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996pl_PL
dc.referencesKołodziejczak M., Społeczne aspekty procesu restrukturyzacji organizacyjnej w przedsiębiorstwie X – opis, analiza i ocena [w:] Czech A., Szplit A., (red.), Nauki o zarządzaniu dla przedsiębiorstw i biznesu: monografia w przygotowaniu do druku.pl_PL
dc.referencesDrucker P., Myśli przewodnie Druckera, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2002pl_PL
dc.referencesMeston F., Grouard B., Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Poltex, Warszawa 1997pl_PL
dc.referencesMalara Z., Restrukturyzacja organizacyjna przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2001pl_PL
dc.referencesMakin P., Cooper C., Cox Ch., Organizacje a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000pl_PL
dc.referencesRatajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesRobbins S. P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998pl_PL
dc.referencesZalewska-Turzyńska M., Komunikowanie się w organizacji – studium prakseologiczne, Wyd. UŁ, Łódź 2012pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord