Show simple item record

dc.contributor.authorJabłonowska, Lidia
dc.date.accessioned2015-06-24T10:03:18Z
dc.date.available2015-06-24T10:03:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10148
dc.description.abstractChanges are in inherent feature of reality. As a result of changes, enterprises face the necessity of constant alterations in technology, organization and marketing. In such circumstances, the demand for information and the willingness of the stakeholders to pursue an open dialog grows. The article focuses on analyzing the issue of communicating changes in small and medium enterprises in the context of an ordered PMI methodology (Project Management Body of Knowledge) whose effectiveness has been proven in practice. Managing communication in compliance with PMI procedures allows enterprises to cope with the strict requirements set for communication processes and their intensity.pl_PL
dc.description.abstractImmanentną cechą otaczającej rzeczywistości są zmiany, które z kolei stawiają przedsiębiorstwa w obliczu konieczności nieustannych innowacji o charakterze technologicznym, organizacyjnym i marketingowym. W tych warunkach w organizacjach rośnie zapotrzebowanie na informacje i chęć interesariuszy do otwartego dialogu. Artykuł koncentruje się na analizie problematyki komunikacji zmian w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw, w kontekście uporządkowanej metodyki PMI: Project Management Body of Knowledge, o potwierdzonej w praktyce skuteczności. Zarządzanie komunikacją zgodnie z procedurą MPI pozwala na sprostanie wysokim wymaganiom wobec procesów komunikacyjnych i ich intensywności.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;282
dc.titleKomunikacja jako narzędzie wprowadzania zmianpl_PL
dc.title.alternativeCommunication as a Tool For Introducing Changespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[117]-126pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Handlowa w Warszawie, Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiegopl_PL
dc.referencesAdamik A., Konkurencyjność i przewaga konkurencyjna MSP w teorii i praktyce [w:] Adamik A., (red.), Kształtowanie konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej MSP, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesCoombs W., Ongoing Crisis Communication, Sage, Thousand Oaks, CApl_PL
dc.referencesCrawford J., Project Management Maturity Model, Auerbach Publications, 2007pl_PL
dc.referencesGrzybowska K., Reorganizacja przedsiębiorstw; zarządzanie zmianą organizacyjną, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań 2010pl_PL
dc.referencesHaffer J., Skuteczność zarządzania projektami w przedsiębiorstwach działających w Polsce, Dom Organizatora, Toruń 2009pl_PL
dc.referencesJabłonowska L., Modelling of Communication Processes within Organizations in Terms of SME Development [w:] Lachiewicz S., Szymańska K., Kurowska M., (edd.), The Determinants of Entrepreneurship Development in SME Sector Companies, A Series of Monographs, Technical University of Lodz Press, Lodz 2011pl_PL
dc.referencesJabłonowska L., Style komunikacyjne w budowaniu zaufania organizacji, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów”, Zeszyt Naukowy 116, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2012pl_PL
dc.referencesKmiotek K., Piecuch T., Zachowania organizacyjne. Teoria i przykłady, Difin, Warszawa 2012pl_PL
dc.referencesKulemeka O., Wykorzystanie mediów społecznościowych dla wsparcia lub zablokowania międzynarodowych fuzji i przejęć [w:] Ławniczak R., (red.), Komunikowanie strategiczne w międzynarodowych fuzjach i przejęciach, Wyd. CONTACT, Poznań 2012pl_PL
dc.referencesMachaczka M., Zastosowanie modelu Quinna-Camerona w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem [w:] Lachiewicz S., Matejun M., Zarządzanie rozwojem małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesMochal T., TenStep Project Management Process v 6.0, January 2007pl_PL
dc.referencesOffice of Government Commerce, Prince2 – Skuteczne zarządzanie projektami, Stationary Office, Norwich 2009pl_PL
dc.referencesOsbert-Pociecha G., Instrumenty zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie (wyniki badań sondażowych) [w:] Zimniewicz K., (red.), Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie – nowe kierunki, Zeszyty Naukowe UE w Poznaniu, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2009pl_PL
dc.referencesQuirke B., Komunikacja wewnętrzna krok po kroku, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesProject Management Institute, A Guide to the Project Management Body of Knowledge, Fourth Edition, Management Training&Development Center, Warszawa 2009pl_PL
dc.referencesRobbins S. P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesSanghera P., CAPM in Depth: Certified Associate in Project Management Study Guide for the CAPM Exam, Cengage Learning, 2011pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Organizacje bez wodzów. Od przywództwa emocjonalnego do koordynacji demokratycznej, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2006pl_PL
dc.referencesStrużyna J., Orman D., Zarządzanie strategiczne w małych firmach [w:] Krupski R., (red.), Metody zarządzania strategicznego, Prace Naukowe WSZiP, Wałbrzych 2000pl_PL
dc.referencesTrocki M., Wyrozębski P., Grucza B., Metelski W., Juchniewicz M., Bukłaha E., Metodyki zarządzania projektami, Bizarre, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesWilliams M., Teasdale J., Segal Z., Kabat-Zinn J., Mindful Way Through Depression, The Guilford Press, 2007pl_PL
dc.referenceshttp://biznesblog24.pl/a, z dnia 15.06.2011pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record