Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 221-240 z 808
-
„Podróż nocna” w mistycznej interpretacji Ibn ‘Arabiego
(Katedra Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki UŁ, 2021)Ibn ‘Arabi, jeden z najwybitniejszych mistyków muzułmańskich okresu średniowiecza, zaliczany jest do przedstawicieli tzw. sufizmu filozoficznego. W swoich dociekaniach nie skupiał się tylko na samym doświadczeniu mistycznym, ... -
Literacka busola Zatoki Perskiej: kuwejckie spojrzenie i aspiracje na przykładzie działalności i twórczości Abd al-Aziza Su‛ud al-Babtajna
(Katedra Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki UŁ, 2021)Na politycznej mapie Bliskiego Wschodu od lat obserwuje się wysiłki Kuwejtu mające doprowadzić do przyjęcia roli lidera i uznania go za centrum kulturowe regionu. Referat podejmuje próbę przedstawienia założeń współczesnej ... -
The murder of Fātik and the Fatimid takeover of Aleppo
(Katedra Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki UŁ, 2021)The article summarises narratives concerning the murder of Fātik, an early 11th-century Armenian ruler of Aleppo, and comments upon them. The sources include works of Al-Anṭākī, Kamāl al-Dīn (Ibn al-ʿAdīm), Al-Maqrīzī, and ... -
Rola szyitów w powstaniu z 1920 roku w Iraku
(Katedra Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki UŁ, 2021)Ponad 60 proc. społeczeństwa irackiego stanowią szyici, którzy na Bliskim Wschodzie są mniejszością – większość stanowią sunnici. Mimo takich proporcji szyici przez lata byli w Iraku marginalizowani pod względem politycznym, ... -
Bliski Wschód w świecie: historia, polityka, kultura
(Katedra Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki UŁ, 2021)Podjęte w monografii wątki dotyczą historii, polityki oraz kultury muzułmańskiej. Na opracowanie składa się 14 tekstów w języku polskim i angielskim. Artykuł M. Czyża poświęcony jest tajemniczej śmierci władcy Aleppo Aziza ... -
Wyobrażenia zbiorowe społeczeństw byłej Jugosławii w XXI wieku. Perspektywa politologiczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Publikacja stanowi nowatorskie na gruncie polskiej politologii opracowanie dotyczące wyobrażeń zbiorowych – kategorii kojarzonej głównie z socjologią – z punktu widzenia badaczki sfery polityki. Przyjęty model teoretyczny ... -
Strategie dużych sieci handlowych – nowe wyzwania dla menedżerów oraz badaczy marketingu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem opracowania jest ukazanie kluczowych trendów w handlu detalicznym w Polsce i na świecie oraz związanych z nimi kierunków badań marketingowych. Rozdział ten został przygotowany na podstawie analizy międzynarodowej ... -
Partycypacyjne praktyki z zakresu sztuki jako element zarządzania widownią w kontekście rozwoju miasta kreatywnego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)W tym rozdziale poruszono tematykę partycypacji w kulturze w szerokim i wąskim rozumieniu oraz partycypacyjnych praktyk kulturalnych i ich wpływu na rozwój miast kreatywnych. Dokonano przeglądu koncepcji łączących ... -
Znaczenie marki na rynku ekologicznych produktów żywnościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)W tym rozdziale przedstawiono ocenę znaczenia marki na rynku ekologicznych produktów żywnościowych, jak również wskazano czynniki wpływające na to znaczenie. Analizy oparto na wynikach badania ankietowego przeprowadzonego ... -
Wpływ koncepcji i pozycji marki produktu na proces budowania marki pracodawcy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)W warunkach konkurencyjnego rynku posiadanie przez organizację silnej marki umożliwia osiąganie przewagi konkurencyjnej. Marka odgrywa istotną rolę podczas dokonywania wyborów na rynku pracy. Silną markę wyróżniają: ... -
Media społecznościowe jako element procesu budowania marki miasta – korzyści i zagrożenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem niniejszego rozdziału jest przeanalizowanie potencjału mediów społecznościowych w kontekście budowania marki miasta. Nowe media na stałe wpisały się we współczesną mapę komunikacyjną szerokiej grupy osób, które ... -
Marka miasta – między teorią a praktyką
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem niniejszego rozdziału jest przedstawienie sposobu myślenia o budowaniu marki terytorialnej wśród przedstawicieli urzędów miejskich w polskich miastach na prawach powiatu oraz rozpoznanie wyzwań i ograniczeń związanych ... -
Animizacja w komunikacji marketingowej marek – wyniki analizy zawartości przekazów reklamowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem zaprezentowanych w niniejszym tekście badań była konceptualizacja animizacji oraz wskazówek animizacyjnych, a następnie oszacowanie częstotliwości stosowania tych zabiegów narracyjnych w przekazach reklamowych. ... -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020) -
Jak daleko można pójść, publikując w Chinach? Studium przypadku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Potencjał demograficzny Chin w XXI w. w kontekście migracji wewnętrznych i polaryzacji społeczeństwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
A Cross-Cultural Study of Collectivism and Individualism at Workplace. A Case Study of Taiwanese Managers versus Polish Employees
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Spór o Wyspy Kurylskie w okresie prezydentury Władimira Putina
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Chińskie elity władzy XVI kadencji wobec świata zewnętrznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Polityka Chińskiej Republiki Ludowej ery Deng Xiaopinga wobec Tajwanu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)