Show simple item record

dc.contributor.authorŚwiątek-Barylska, Ilona
dc.date.accessioned2015-06-25T06:49:40Z
dc.date.available2015-06-25T06:49:40Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10183
dc.description.abstractStudy is devoted to the problem of trust between co-workers in polish companies. The low level of general confidence among Polish citizens is reflected in dominant source of confidence. It is common experiences and values. Trust built on this basis - the so-called emotional trust - is the dominant type of confidence in the tested population.pl_PL
dc.description.abstractOpracowanie poświęcone jest problemowi zaufania pomiędzy współpracownikami we współczesnych krajowych organizacjach gospodarczych. Niski poziom ogólnego zaufania Polaków znajduje odzwierciedlenie w dominującym źródle grupowego zaufania poziomego – to jest wspólnych przeżyciach, doświadczeniach i wartościach. Zaufanie budowane na takich podstawach, tzw. zaufanie emocjonalne stanowi dominujący typ zaufania w badanej zbiorowości.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;282
dc.titleŹródła zaufania grupowego we współczesnych organizacjachpl_PL
dc.title.alternativeSources of Group Trust in Modern Organizationspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[261]-270pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.referencesChan W., Mauborgne R., Chcesz by pracownicy dali z siebie wszystko? Graj fair!, „Harvard Business Review Polska”, sierpień 2006pl_PL
dc.referencesCzajkowska M., Rola zaufania we współczesnych organizacjach [w:] Błaszczyk W., (red.), Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2006pl_PL
dc.referencesCzapiński J., Panek T., (red.), Diadnoza Społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków – raport z badań, Warszawa 2012pl_PL
dc.referencesDirks K. T., Ferrin D. L., The Effects of Trust in Leadership on Employee Performance, Behavior and Attitudes. A Meta-Analysis, „Academy of Management Proceedings”, 2000pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Koncepcja, metody, zastosowania, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer, Kraków 2009pl_PL
dc.referencesLewicki R. J., Bunker B. B., Developing and Maintaining Trust in Work Relationships [w:] Kramer R. M., Tyler T. R., (Eds.), Trust in Organizations: Frontiers of Theory and Research, 1996pl_PL
dc.referencesLipka A., W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa 2005pl_PL
dc.referencesMiles R. E., Creed W. E. D., Organizational forms and managerial philosophies: A descriptive and analytical review [w:]. Staw B. M., Cummings L. L., (Eds.), Researchin organizational behavior, Greenwich, CT: JAI Press 1995, vol. 17pl_PL
dc.referencesRousseau D., Sitkin S., Burt R., Camerer C., Not so different after all: A Cross Discipline View of Trust, „Academy of Management Review”, 1998, Vol. 23, No. 23pl_PL
dc.referencesSankowska A., Wpływ zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem. Perspektywa wewnątrzorganizacyjna, Difin, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesSztompka P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record