dc.contributor.author | Iwanowicz, Małgorzata | |
dc.date.accessioned | 2015-06-26T06:19:10Z | |
dc.date.available | 2015-06-26T06:19:10Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 1505-9057 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/10200 | |
dc.description.abstract | The article deals with the student’s aversion to school readings, which constitutes a didactical
and educational problem in the contemporary school. The author considers the reasons of
this state of affairs, sets forward research hypotheses and as a conclusion suggests solutions to
this problem paying special attention to selected ways of encouraging students to read books. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;8 | |
dc.title | Uczniowska awersja do lektur szkolnych jako problem dydaktyczny i wychowawczy | pl_PL |
dc.title.alternative | The student's aversion to school readings as didactical and educational problem | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [551]-564 | pl_PL |