Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMarkiewicz, Marzena
dc.contributor.authorKardaś, Agnieszka
dc.date.accessioned2015-07-08T09:09:19Z
dc.date.available2015-07-08T09:09:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationMarkiewicz A., Kardaś M., 2014, Analiza możliwości zagospodarowania obszarów położonych wzdłuż drugiej linii metra warszawskiego, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica 16, s. 203-221pl_PL
dc.identifier.issn1508-1117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10666
dc.description.abstractCelem niniejszego artykułu jest analiza i prognoza rozwoju obszarów położonych wzdłuż drugiej linii metra warszawskiego. Do wykrycia zmian użyto zmodyfikowanego modelu MOLAND, który został rozwinięty w wyniku analiz pokrycia terenu programu CORINE Land Cover prowadzonego przez Komisję Europejską. Badania wskazały tereny najbardziej predysponowane do zmian, ich kierunek, a także tempo ich rozwoju.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of this study was to analyze the development of areas located along the second metro line in Warsaw using the modified MOLAND model. The area of analysis was set at a distance of 500 meters from the subway line. Four databases were used as an input: current use of the land, map-based transport accessibility, site plans and potential development areas databases. The results show that areas located within the existing plan, situated not more than 500 meters from the metro station and designated as an area of development will develop the fastest. The slowest, will change areas located further than 750 meters from the station and without an abiding site plan. Fastest-growing terrains are bestead mostly in small and built-up areas. The most extensive changes take place in areas currently partially or generally undeveloped, but without proper infrastructure development they are likely to slow down. This model could be used especially for spatial planning by city authorities.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica;16
dc.subjectGISpl_PL
dc.subjectanalizy przestrzennepl_PL
dc.subjectdynamika rozwoju miastpl_PL
dc.subjectmetropl_PL
dc.subjectgeospatial analysispl_PL
dc.subjectmetropl_PL
dc.subjecturban developmentpl_PL
dc.subjectland use changepl_PL
dc.titleAnaliza możliwości zagospodarowania obszarów położonych wzdłuż drugiej linii metra warszawskiegopl_PL
dc.title.alternativePossible development analysis of the areas located along the second metro line in Warsawpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number203-221pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Warszawskapl_PL
dc.identifier.eissn2353-4826
dc.referencesAndrzejewski M., 2011, Od Londynu do Warszawy: zarys dziejów metra, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesArozarena A., Villa G., Valcárcel N., 2006, New Concept On Land Cover/Land Use Information System In Spain. Design And Production, Cartographic Production Department, National Geographic Institutepl_PL
dc.referencesBeim M., 2007, Modelowanie procesu suburbanizacji w aglomeracji poznańskiej z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych i automatów komórkowych, rozprawa doktorska napisana w Zakładzie Ekonometrii Przestrzennej, Instytut Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesBielecka E., Ciołkosz A., 2005, Pokrycie terenu w Polsce. Bazy danych CORINE Land Cover, Biblioteka Monitoringu Środowiska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBossard M., Feranec J., Otahel J., 2000, „CORINE land cover technical guide: Addendum 2000”.pl_PL
dc.referencesBrennan M., Twumasi B.O., 2008, Does MOLAND work as a tool for the assessment and/or as a predictor of the distribution of urban biodiversity in Dublin city?, Ireland: University College Dublin, Urban Institute.pl_PL
dc.referencesGrzybek M., 2006, Historia budowy metra w Warszawie, praca magisterska wykonana w Instytucie Socjologii UW, Uniwersytet Warszawski, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozłowski R. (red.), 2012, Znaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKrólewski P., 2010, Analiza zmian pokrycia terenu dla dzielnic: Mokotów, Ursynów, Wilanów, Śródmieście w latach 1992‒2002 na podstawie zdjęć satelitarnych SPOT, praca magisterska wykonana na Politechnice Warszawskiej, Politechnika Warszawska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarkiewicz M., 2012, Analiza możliwości rozwoju obszarów położonych wzdłuż drugiej linii metra warszawskiego, praca magisterska wykonana na Politechnice Warszawskiej, Politechnika Warszawska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMiejska Pracownia Planowania Przestrzennego i Strategii Rozwoju, 2006, Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla miasta stołecznego Warszawy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMiejska Pracownia Planowania Przestrzennego i Strategii Rozwoju, 2006, Opracowanie ekofizjograficzne dla studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla miasta stołecznego Warszawy, Warszawapl_PL
dc.referencesMiejska Pracownia Planowania Przestrzennego i Strategii Rozwoju, 2006, Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla miasta stołecznego Warszawy, Warszawapl_PL
dc.referencesPátíková A., Kemper G., Lavalle C., 2000, Monitoring Urban Dynamics for Bratislava in 1949–1997, International Archives of Photogrammetry and Remote Sensing, Vol. XXXIII, Part B7, Amsterdam.pl_PL
dc.referencesRossman J. (red.), 1962, Studia i projekty metra w Warszawie 1928–1958, Wydawnictwo Arkady, Warszawapl_PL
dc.referencesShahumyan H., White R., Twumasi B.O., Convery S., Williams B., Critchley M., Carty J., Walsh C., Brennan M., 2009, The MOLAND Model Calibration and Validation for the Greater Dublin Region, University College Dublin, Urban Institute Ireland, Dublin.pl_PL
dc.referencesTang J., Wang L., Yao Z., 2007, Saptio-temporal urban landscape change analysis using the Markov chain model and a modified genetic algorithm, International Journal of Remote Sensing.pl_PL
dc.referencesUchwała Rady m. st. Warszawy nr XXXV/199/92 z dnia 28 września 1992 r., Miejscowy Plan Ogólny Zagospodarowania Przestrzennego m. st. Warszawy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWalczak R., Krupa A., 1975, Założenia techniczno-ekonomiczne budowy I linii metra w Warszawie, Warszawapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord