Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBrzuchowska, Jadwiga
dc.date.accessioned2015-07-09T14:01:31Z
dc.date.available2015-07-09T14:01:31Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationBrzuchowska J., 2013, Rozszerzenie możliwości analiz rozkładu przestrzennego kontaktów z wykorzystaniem GIS, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 14/2013, Łódź, s. 107-115pl_PL
dc.identifier.issn1508-1117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10741
dc.description.abstractArtykuł prezentuje opartą na GIS technikę analizy gęstości przemieszczeń i oddzia- ływań przestrzennych rozwijającą koncepcję planów selekcyjno-wiązkowych, metodę wizualizacji przestrzennego rozkładu potrzeb transportowych. Koncepcja rozwoju planów selekcyjno-wiązkowych opiera się na łączeniu operacji na wektorach, tabelach i rastrach w środowisku ESRI ArcGIS. Nowa wersja operacyjna metody jest łatwiejsza i bardziej efektywna, pozwala na znaczne wzbogacenie zakresu przetwarzanych i obrazowanych zjawisk oraz uwzględnienie zjawisk powiązanych.pl_PL
dc.description.abstractThis paper aims to develop new visualization methods of spatial distribution analyses of transportation needs using GIS tools. It improves trip-directional plans method that is based on movement intensity analysis and mutual spatial impact of transportation agencies. This method uses vectors, raster data and attributes in order to improve spatial distribution analyses of transportation needs and make thematic maps more legible. Use of different data types also enhance processing and visualization capabilities as it allow to take into account all spatial relationships between data.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica;14
dc.subjectrozkład przestrzenny połączeńpl_PL
dc.subjectobrazowanie dojazdówpl_PL
dc.subjectanaliza więźbypl_PL
dc.subjectplany selekcyjno-wiązkowepl_PL
dc.subjectgęstość podróżypl_PL
dc.subjectGISpl_PL
dc.subjectspatial distribution of connectionspl_PL
dc.subjectcommuting imagingpl_PL
dc.subjectO-D matrix analysispl_PL
dc.subjecttrip-directional planspl_PL
dc.subjecttrips densitypl_PL
dc.titleRozszerzenie możliwości analiz rozkładu przestrzennego kontaktów z wykorzystaniem GISpl_PL
dc.title.alternativeExtension of analysis of spatial distribution of contact with the use of GISpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number107-115pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Wrocławskapl_PL
dc.identifier.eissn2353-4826
dc.referencesCarsten W.M., Ross N., Tipton J.W., 1957, Directional contour maps of travel desire, Highway Research Board, Bulletin 153, Washington, s. 15–27.pl_PL
dc.referencesInziger R., Knodel W., 1962, Verkhersplannung und Mathematik, Mathematik, Technik und Wirtschaft, Wienpl_PL
dc.referencesLeski M., 2007, Analiza rozmieszczenia i przemieszczeń studentów we Wrocławiu, praca dyplomowa na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej, Wrocławpl_PL
dc.referencesLitwińska E., 1996, Obiektywizacja odczytu wyników w technice planów selekcyjno- -wiązkowych, [w:] Bagiński E. (red.), Zarys metod i technik badawczych w planowaniu przestrzennym, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, s. 23–36.pl_PL
dc.referencesRawda Al Harithi, 1993, Plany selekcyjno-wiązkowe więźby ruchu w układzie osadniczym. Obiektywizacja interpretacji i możliwy dalszy rozwój, praca doktorska, Politechnika Wrocławska, Wrocław.pl_PL
dc.referencesRow A.T., 1957, Directional analysis of vehicle travel desire, Highway Research Board, Bulletin 153, Washington, s. 1–14.pl_PL
dc.referencesZipser T. i in., 1972, Metody numeryczne całościowej analizy porównawczej obszarów zurbanizowanych pod kątem sprawności układów komunikacyjnych, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord