dc.contributor.author | Drop, Piotr | |
dc.contributor.author | Gajewski, Paweł | |
dc.contributor.author | Mackiewicz, Michał | |
dc.date.accessioned | 2015-07-10T06:22:38Z | |
dc.date.available | 2015-07-10T06:22:38Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Drop P., Gajewski P., Mackiewicz M., 2013, Zastosowanie danych openstreetmap oraz wolnego oprogramowania do badań dostępności komunikacyjnej w skali lokalnej, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 13/2014, Łódź, s. 157-167 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1508-1117 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/10773 | |
dc.description.abstract | Autorzy w artykule pragną przedstawić możliwości tkwiące w wykorzystaniu baz
OpenStreetMap oraz w zastosowaniu metod dostępnych w wolnym oprogramowaniu do
badań nad zagadnieniami dostępności transportowej, skupiając się na skali lokalnej, jaką
będzie w tym przypadku miasto Lublin. | pl_PL |
dc.description.abstract | The authors of this paper intend to present the opportunities inherent in the use of the
OpenStreetMap database, as well as the methods available for using open source
software to study transport accessibility issues. It will focus on a local area near the city
of Lublin. | en |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica;14 | |
dc.subject | GIS | pl_PL |
dc.subject | dostępność komunikacyjna | pl_PL |
dc.subject | OpenStreetMap | pl_PL |
dc.subject | Lublin | pl_PL |
dc.subject | analiza | pl_PL |
dc.subject | transport accessibility | pl_PL |
dc.subject | analysis | pl_PL |
dc.title | Zastosowanie danych openstreetmap oraz wolnego oprogramowania do badań dostępności komunikacyjnej w skali lokalnej | pl_PL |
dc.title.alternative | Usage of Open Street Map data and open source software, for estimating transport accessibility at local administration level | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 157-167 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Piotr Drop - Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Paweł Gajewski - Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Michał Mackiewicz - Stowarzyszenie OpenStreetMap Polska, Łódź | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2353-4826 | |
dc.references | Bertolini L., Clercq F.I., 2003, Urban development without more mobility by car? Lessons from Amsterdam, a multimodal urban region, „Environment and Planning A”, 35 (4), s. 575–589. | pl_PL |
dc.references | Bronicka K., 2005, Ekonamika i organizacja gospodarstw rolnych, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Coleman D.J., Georgiadou Y., Labonte J., 2009, Volunteered Geographic Information: The nature and motivation of producers, „International Journal of Spatial Data Infrastructures Research”, 4 (1), s. 332–358. | pl_PL |
dc.references | Gadziński J., 2011, Ocena dostępności komunikacyjnej przestrzeni miejskiej na przykładzie Poznania, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Geurs K., Wee B. v., 2004, Land-use/transport interaction models as tools for sustainability impact assessments of transport investments, „European Journal of Transport and Infrastructure Research”, 6, s. 333–355. | pl_PL |
dc.references | Goodchild M.F., 2007, Citizens as voluntary sensors: spatial data infrastructure in the world of Web 2.0, „International Journal of Spatial Data Infrastructures Research” 2, s. 24–32. | pl_PL |
dc.references | Goodchild M.F., HunterG.J., 1997, A simple positional accuracy measure for linear features, „International Journal of Geographical Information Systems”, 11, s. 299– 306 | pl_PL |
dc.references | Haklay M., 2010, How good is volunteered geographical information? A comparative study of OpenStreetMap and ordnance survey datasets, „Environment and Planning B, 37, s. 682–703. | pl_PL |
dc.references | Haklay M., Weber P., 2008, OpenStreetMap: User-generated street maps, „IEEE Pervasive Computing”, 7 (4), s. 12–18. | pl_PL |
dc.references | Hansen W.G., 1959, How accessibility shapes land use, „Journal of American Institute of Planners”, 25, s. 73–76. | pl_PL |
dc.references | Ingram D.R., 1971, The concept of accessibility: search for an operational form, „Regional Studies”, 5 (2), s. 101–107. | pl_PL |
dc.references | Kumagai T., Wachs M., 1973, Physical accessibility as a social indicator, „Socio- Economic Planning Sciences”, 7 (5), s. 437–456. | pl_PL |
dc.references | Lineker B.J, Spence N.A., 1992, Accessibility measures compared in an analysis of the impact of the M25 London Orbital Motorway on Britain, „Environment and Planning”, A 24, s.1137–1154. | pl_PL |
dc.references | Litman T., 2003, Measuring transportation: traffic, mobility and accessibility, „ITE Journal”, 73 (10):www.ite.org. | pl_PL |
dc.references | Mose1ey M.J., 1979, Accessibility: the rural challenge, London. | pl_PL |
dc.references | Neis P., Zielstra D., Zipf A., 2012, The street network evolution of crowdsourced maps: OpenStreetMap in Germany 2007–2011, „Future Internet”, 4 (1), s. 1–21. | pl_PL |
dc.references | Taylor Z., 1986, How to improve accessibility in rural areas?, Institut fur Geographie und Geoókologie der Akademie der Wissenschaften der DDR, Leipzig, Wissenschaftliche Mitteilungen, 20, s. 107–117. | pl_PL |
dc.references | Wachs M., Kumagai J.G., 1973, Physical accessibility as a social indicator, „SocioEconomic Planning Sciences”, 7, s. 437–456. | pl_PL |
dc.references | Yigitcanlar T., Dodson J., Gleeson B.J., N.G. Sipe, 2007, Travel self-containment in master planned estates: analysis of recent Australian trends, „Urban Policy and Research”, s. 129–149. | pl_PL |