Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDrop, Piotr
dc.contributor.authorGajewski, Paweł
dc.contributor.authorMackiewicz, Michał
dc.date.accessioned2015-07-10T06:22:38Z
dc.date.available2015-07-10T06:22:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationDrop P., Gajewski P., Mackiewicz M., 2013, Zastosowanie danych openstreetmap oraz wolnego oprogramowania do badań dostępności komunikacyjnej w skali lokalnej, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 13/2014, Łódź, s. 157-167pl_PL
dc.identifier.issn1508-1117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10773
dc.description.abstractAutorzy w artykule pragną przedstawić możliwości tkwiące w wykorzystaniu baz OpenStreetMap oraz w zastosowaniu metod dostępnych w wolnym oprogramowaniu do badań nad zagadnieniami dostępności transportowej, skupiając się na skali lokalnej, jaką będzie w tym przypadku miasto Lublin.pl_PL
dc.description.abstractThe authors of this paper intend to present the opportunities inherent in the use of the OpenStreetMap database, as well as the methods available for using open source software to study transport accessibility issues. It will focus on a local area near the city of Lublin.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica;14
dc.subjectGISpl_PL
dc.subjectdostępność komunikacyjnapl_PL
dc.subjectOpenStreetMappl_PL
dc.subjectLublinpl_PL
dc.subjectanalizapl_PL
dc.subjecttransport accessibilitypl_PL
dc.subjectanalysispl_PL
dc.titleZastosowanie danych openstreetmap oraz wolnego oprogramowania do badań dostępności komunikacyjnej w skali lokalnejpl_PL
dc.title.alternativeUsage of Open Street Map data and open source software, for estimating transport accessibility at local administration levelpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number157-167pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPiotr Drop - Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lubliniepl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPaweł Gajewski - Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lubliniepl_PL
dc.contributor.authorAffiliationMichał Mackiewicz - Stowarzyszenie OpenStreetMap Polska, Łódźpl_PL
dc.identifier.eissn2353-4826
dc.referencesBertolini L., Clercq F.I., 2003, Urban development without more mobility by car? Lessons from Amsterdam, a multimodal urban region, „Environment and Planning A”, 35 (4), s. 575–589.pl_PL
dc.referencesBronicka K., 2005, Ekonamika i organizacja gospodarstw rolnych, Kraków.pl_PL
dc.referencesColeman D.J., Georgiadou Y., Labonte J., 2009, Volunteered Geographic Information: The nature and motivation of producers, „International Journal of Spatial Data Infrastructures Research”, 4 (1), s. 332–358.pl_PL
dc.referencesGadziński J., 2011, Ocena dostępności komunikacyjnej przestrzeni miejskiej na przykładzie Poznania, Poznań.pl_PL
dc.referencesGeurs K., Wee B. v., 2004, Land-use/transport interaction models as tools for sustainability impact assessments of transport investments, „European Journal of Transport and Infrastructure Research”, 6, s. 333–355.pl_PL
dc.referencesGoodchild M.F., 2007, Citizens as voluntary sensors: spatial data infrastructure in the world of Web 2.0, „International Journal of Spatial Data Infrastructures Research” 2, s. 24–32.pl_PL
dc.referencesGoodchild M.F., HunterG.J., 1997, A simple positional accuracy measure for linear features, „International Journal of Geographical Information Systems”, 11, s. 299– 306pl_PL
dc.referencesHaklay M., 2010, How good is volunteered geographical information? A comparative study of OpenStreetMap and ordnance survey datasets, „Environment and Planning B, 37, s. 682–703.pl_PL
dc.referencesHaklay M., Weber P., 2008, OpenStreetMap: User-generated street maps, „IEEE Pervasive Computing”, 7 (4), s. 12–18.pl_PL
dc.referencesHansen W.G., 1959, How accessibility shapes land use, „Journal of American Institute of Planners”, 25, s. 73–76.pl_PL
dc.referencesIngram D.R., 1971, The concept of accessibility: search for an operational form, „Regional Studies”, 5 (2), s. 101–107.pl_PL
dc.referencesKumagai T., Wachs M., 1973, Physical accessibility as a social indicator, „Socio- Economic Planning Sciences”, 7 (5), s. 437–456.pl_PL
dc.referencesLineker B.J, Spence N.A., 1992, Accessibility measures compared in an analysis of the impact of the M25 London Orbital Motorway on Britain, „Environment and Planning”, A 24, s.1137–1154.pl_PL
dc.referencesLitman T., 2003, Measuring transportation: traffic, mobility and accessibility, „ITE Journal”, 73 (10):www.ite.org.pl_PL
dc.referencesMose1ey M.J., 1979, Accessibility: the rural challenge, London.pl_PL
dc.referencesNeis P., Zielstra D., Zipf A., 2012, The street network evolution of crowdsourced maps: OpenStreetMap in Germany 2007–2011, „Future Internet”, 4 (1), s. 1–21.pl_PL
dc.referencesTaylor Z., 1986, How to improve accessibility in rural areas?, Institut fur Geographie und Geoókologie der Akademie der Wissenschaften der DDR, Leipzig, Wissenschaftliche Mitteilungen, 20, s. 107–117.pl_PL
dc.referencesWachs M., Kumagai J.G., 1973, Physical accessibility as a social indicator, „SocioEconomic Planning Sciences”, 7, s. 437–456.pl_PL
dc.referencesYigitcanlar T., Dodson J., Gleeson B.J., N.G. Sipe, 2007, Travel self-containment in master planned estates: analysis of recent Australian trends, „Urban Policy and Research”, s. 129–149.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord