Show simple item record

dc.contributor.authorIwaszko-Niziałkowska, Katarzyna
dc.date.accessioned2015-07-15T11:13:27Z
dc.date.available2015-07-15T11:13:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationIwaszko-Niziałkowska K., 2014, Efektywność sieci transportowej w Polsce rozbudowywanej ze wsparciem środków UE w latach 2007–2013, Folia Geographica Socio-Oeconomica, 18/2014, s. 149-167pl_PL
dc.identifier.issn1508-1117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11040
dc.description.abstractW pracy przebadano wzrost efektywności sieci dróg kołowych Polski rozbudowywanej w ramach funduszy unijnych. Wprawdzie inwestycje drogowe podniosły ogólną efektywność całej sieci kraju, ale w trakcie tego procesu spowodowały wzrost zróżnicowania poziomów skomunikowania pomiędzy poszczególnymi obszarami. Wykazano, że mniejsze inwestycje drogowe, subregionalne mogą przynieść w tym względzie większe korzyści.pl_PL
dc.description.abstractThe paper examines the efficiency of the road transportation network in Poland, developed with the use of EU funds. The examined infrastructure investments increased the overall efficiency of the national transportation network, but in the process, they also increased the differences/inequalities in the level of spatial accessibility of various areas. It has been proved that smaller road infrastructure developments at a subregional level would have led to greater efficiencies in the overall efficiency of the national network.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica;18
dc.subjectsieć transportowa,pl_PL
dc.subjectdostepność transportowapl_PL
dc.subjectstruktura sieci transportowychpl_PL
dc.subjecttransport network,pl_PL
dc.subjecttransport accessibility,pl_PL
dc.subjectstructure of transport system.pl_PL
dc.titleEfektywność sieci transportowej w Polsce rozbudowywanej ze wsparciem środków UE w latach 2007–2013pl_PL
dc.title.alternativeEffectiveness Of The Transportation Network In Poland Developed Within The 2007–2013 Eu Infrastructure Development Frameworkpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number149-167pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Planowania Przestrzennego Wydział Architektury, Politechnika Wrocławskapl_PL
dc.identifier.eissn2353-4826
dc.referencesBarber M.J., Scherngell T., 2013, Is the European R & D Network Homogeneous? Distinguishing Relevant Network Communities Using Graph Theoretic and Spatial Interaction Modelling Approaches, „Regional Studies”, 8, s. 1283–1298.pl_PL
dc.referencesBowman J.L., Ben-Akiva M.E., 2001, Activity-based disaggregate travel demand model system with activity Schedule, „Transportation Research”, 35, część A, s. 1–28.pl_PL
dc.referencesBrenner T., Schlump Ch., 2011, Policy Measures and their Effects in the Different Phases of the Cluster Life Cycle, „Regional Studies”, 10, s. 1363–1386.pl_PL
dc.referencesBrooks C.E.P., 1949, Metody stastystyczne w klimatologii, „Przegląd Meteorologiczny”, 1/49, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCaliński T., Dyczkowski A., Kaczmarek Z., 1976, Testowanie hipotez w wielozmianowej analizie wariancji i kowariancji, „Roczniki Akademii Rolniczej”, Poznań, s. 77–114.pl_PL
dc.referencesDe Almeida E.S., Haddad E.A., Hewings G.J.D., 2010, Transport – Regional Equity Issue Revisited, „Regional Studies”, 10, s. 1387–1400pl_PL
dc.referencesHarrigan F., McGregor P.G., 1989, Neoclassical and Keynesian perspectives on the regional macro-economi: a computable general equilibrium approach, „Regional Studies”, 29, s. 555–573.pl_PL
dc.referencesHealy A., Morgan K., 2012, Spaces of Innovation: Learning, Proximity and the Ecological Turn, „Regional Studies”, 8, s. 1041–1054.pl_PL
dc.referencesIwaszko-Niziałkowska K., 1994, Sferyczna metoda oceny sieci komunikacyjnej w analizach układów przestrzennych, [w:] Bagiński E. (red.), Planowanie przestrzenne. Zarys metod i technik badawczych, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, s. 67–80.pl_PL
dc.referencesIwaszko-Niziałkowska K., 2010, Powiązania funkcjonalne i relacje z miastem; Migracje, [w:] Modele rozwoju dla terenów urbanizujących się w obrębie wielofunkcyjnych terenów wiejskich w regionie, Analizy, badania i prognozy na rzecz Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego, t. 5, Wrocław, s. 111–196.pl_PL
dc.referencesIwaszko-Niziałkowska K., 2012, Sieć transportowa – Geografia a szanse rozwoju regionów, [w:] Ilnicki D., Janec K. (red.), Badania regionalnych i lokalnych struktur przestrzennych, Rozprawy Naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego, 29, Wrocław, s. 101–110.pl_PL
dc.referencesKoncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, http://www.mir.gov.pl/ rozwoj_regionalny/Polityka_przestrzenna/KPZK/Strony/Koncepcja_Przestrzennego_ Zagospodarowania_Kraju.aspx (dostęp: 19.09.2013).pl_PL
dc.referencesLee Y., Hickman M., Washington S., 2007, Household type and structure, time-use pattern, and trip – chaining behaviour, „Transportation Research”, 41, część A, s. 1004–1020.pl_PL
dc.referencesOlesiuk A., 2009, Konkurencyjność regionów a parki technologiczne i klastry przemysłowe, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Warszawa, s. 79–91.pl_PL
dc.referencesParr J.B., 2004, The policentric urban region: a closer inspection, „Regional Studies”, 38, s. 231–240.pl_PL
dc.referencesParysek J., 1982, Modele klasyfikacji w geografii, „Seria Geografia”, 31, Poznańpl_PL
dc.referencesPorter M.E., 2000, Location, competition, and economic development: Local clusters in a global economy, „Economic Development Quarterly”, 14, s. 15–34.pl_PL
dc.referencesRomer P.M., 1990, Endogenous technological change, „Journal of Political Economy”, 98, s. 71–102.pl_PL
dc.referencesStrategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku), http://www.mir.gov.pl/Transport/Zrownowazony_transport/SRT/Documents/Strategi a_Rozwoju_Transportu_do_2020_roku.pdf (dostęp: 14.04.2013).pl_PL
dc.referencesWilson R.J., 1998, Wprowadzenie do teorii grafów, (tłum. W. Guzicki), PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesZipser T. i in., 1980, Analiza i ocena alternatywnych modeli docelowych systemu osadniczego, zagadnienia projekcji przestrzeni społeczno-ekonomicznej, Etap III, Raport Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record