Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 401-420 z 711
-
Polityka rachunkowości banku Lehman Brothers jako istotny element osłabiający działanie mechanizmów nadzorczych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)W artykule przedstawiono założenia i sposób realizacji programu Repo 105/108 przez bank Lehman Brothers w okresie poprzedzającym jego bankructwo. Program ten uznać należy za przykład nieuczciwych praktyk księgowych, mających ... -
Przyszłość rządowych programów finansowego wspierania rodzin w nabywaniu własnego mieszkania w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The global economic crisis, rapidly changing internal and external environment of the construction sector and the termination of the government program “Family on its Own” are only some determinants of current situation ... -
Sponsoring w sektorze kultury w Polsce – bariery rozwoju
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Środki prywatne to wciąż najmniej popularne źródło finansowania kultury w Polsce. Rozwój sponsoringu napotyka wiele przeszkód zarówno od strony instytucji kultury jak i przedsiębiorcy. Celem niniejszego opracowania jest ... -
Islamskie obligacje zamienne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Tradycyjny islamski system finansowy kształtuje się już od setek lat, a fundamentem jego funkcjonowania pozostaje islam. Skutkuje to odmiennością zasad i reguł kreujących praktykę gospodarczą oraz występowaniem znacznych ... -
Propozycja wyceny marki wg zmodyfikowanej metody bieżącego wykorzystania na przykładzie lodów Augusto
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Przedmiotem zainteresowania autorów opracowania jest marka lodów Augusto, której producentem jest firma Kilargo. Jeszcze w latach 90. lody Augusto posiadały 10% rynku i były najchętniej kupowanymi lodami polskiej produkcji, ... -
EVA jako kluczowy element strategii wzrostu wartości firmy – analiza polskiego sektora bankowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Głównym celem artykułu jest przedstawienie roli ekonomicznej wartości dodanej (EVA®) w koncepcji zarządzania wartością firmy oraz zbadanie poziomu kreowanej wartości wśród 12 banków notowanych na Giełdzie Papierów ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Księga 70-lecia Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego. Ludzie i ich dokonania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Wydział Zarządzania, powołany w 1994 roku, to wyróżniające się centrum naukowo-dydaktyczne i jeden z największych wydziałów Uniwersytetu Łódzkiego. Jest rozpoznawalny dzięki wybitnym ekspertom naukowym, aktywnej współpracy ... -
Znaczenie innowacyjnych metod szkolenia pracowników we współczesnych organizacjach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W niniejszym artykule omówiono takie zagadnienia, jak: szkolenia pracowników oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, innowacja i innowacyjność. Zilustrowano ich wzajemną zależność oraz wskazano efekty, jakie mogą ... -
Innowacyjne metody kreowania wizerunku pracodawcy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W dobie rosnącej konkurencji i dynamicznego postępu technicznego przedsiębiorstwa dążą do zbudowania silnej marki i osiągnięcia przewagi na rynku. Unikatowy wizerunek można zbudować dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, które ... -
Kreatywność jest ważna, ale… jest coś ważniejszego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Innowacje w procesie adaptacji pracowniczej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W artykule przedstawiono podstawowe problemy adaptacji pracowniczej, od których pomyślnego rozwiązania zależy szybkość osiągnięcia przez pracownika pełnej sprawności w wykorzystywaniu swojego potencjału. Spośród rozmaitych ... -
Burza mózgów w biznesie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W artykule opisano technikę burzy mózgów, zwracając uwagę na szerokie możliwości jej zastosowania w rozwiązywaniu problemów biznesowych. Dla potrzeb artykułu przeprowadzono eksperyment poświęcony roli krytycyzmu w ... -
Cechy pracy kierowników a skłonność do wdrażania innowacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Aktualna sytuacja ekonomiczna, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, wymaga wielu zmian w strukturze organizacji. Większość tych zmian ma swoje źródło lub jest związana z metodami zarządzania i przywództwem. Firmy, ... -
Wykorzystanie kreatywności w rozwiązywaniu problemów współczesnych organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Współczesne organizacje są zmuszone do prowadzenia działalności w burzliwym otoczeniu. Dążenie do uzyskania przewagi konkurencyjnej i chęć nieustannego rozwoju powodują, że liczba możliwych trudności i problemów rośnie. ... -
Kreatywność jako kompetencja zawodowa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W dzisiejszych czasach, kapitał ludzki jest zdecydowanie najcenniejszym bogactwem współczesnych przedsiębiorstw. Uwzględniając zmienność otoczenia i konieczność ciągłego wyróżniania się na rynku, kreatywność, jako kompetencja ... -
Analiza uwarunkowań rozwoju sektora przemysłów kreatywnych w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Celem artykułu jest przeprowadzenie dowodu potwierdzającego lub odrzucającego hipotezę badawczą, że w Polsce istnieją warunki do rozwoju gospodarczego opartego na rozwoju sektora przemysłów kreatywnych. Jako metody badawcze ... -
Wymiary kreatywności w obszarze marketingu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)W związku ze zmianami na rynku przed współczesnym zarządzaniem marketingowym otwierają się nowe wyzwania. Aby im sprostać, trzeba szukać narzędzi, które będą w takich okolicznościach skuteczne. Marketing potrzebuje wiedzy ... -
„Młodzi w Łodzi” – przepis na nieschematyczną kreację ścieżki zawodowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Młodzi ludzie poszukujący najlepszej drogi rozwoju swoich pasji, zainteresowań i talentów często czują się zagubieni. Nie wiedzą, jak znaleźć dla siebie najbardziej wartościowe miejsca pracy. Program „Młodzi w Łodzi” stwarza ...