Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Recent submissions
Now showing items 541-560 of 714
-
Znaczenie Giełdy Transportowej dla współczesnych przedsiębiorstw produkcyjnych, transportowych i spedycyjnych na przykładzie giełdy Trans.eu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Article points out the essential elements of the freight exchanges and their usefulness to the business: manufacturing, shipping, and transportation. They addressed the issues are the four most popular freight exchange ... -
Kobieta zakodowana. Przedsiębiorczości kobiet a nowe technologie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The influence of women on global economics became recently an interest of analysis for the researchers, especialy due to the growing activity of women in the field of business creating and new approaches to the matter ... -
Wykorzystanie crowdsourcingu w celu dywersyfikacji źródeł innowacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The aim of the article is to analyse a relationship between crowdsourcing and Open Innovation using the example of practical implentation in form of My Starbucks Idea internet platform. It is a website and a platform ... -
Real-Time Marketing
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)In order to effectively promote a product or brand it is necessary to adapt to the requirements of the market and the customer. The modern customer who is accustomed to receiving everything up to date is not used to ... -
Znaczenie mediów społecznościowych w budowaniu marki i wizerunku firmy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The brand of a product is very important for its promotion and the sale of products, branding also provides many advantage both for consumers, as well as manufacturers. In the article the concept of brand is presented, ... -
Wykorzystanie narzędzi internetowych w komunikacji marketingowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The purpose of this article is to describe internet tools that are used in modern marketing communication. Basic definitions and models are explained within the article. The author of the article described also new trends ... -
Wartość dla klienta na polskim rynku e-commerce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Why some companies succeed and others go bankrupt? Many practitioners and researchers have been looking for answer to this question for decades. Currently many believes that some part of the answer lays in the business ... -
Siła nowoczesnych narzędzi internetowych i ich wkład w rozwój e-biznesu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Article talks about the main issues of the topic, e-business and internet tools. In this paper I focus first on the issue of e-business, which is the basis thesis topic. It is in e-business best online tools help us, ... -
Rola i wpływ współczesnych narzędzi internetowych w zarządzaniu firmą
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Currently, each person has a computer, tablet or phone. We are dependent on access to the Internet. All the time we need to get information, the Internet facilitates us. Every step, we use Internet tools at work or at ... -
Zastosowanie technologii big data w e-biznesie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Big data, defined as a process of storing, transforming and analyzing large volumes of data, is one of the most discussed issues in e-commerce. By gathering large quantities of data about their customers, e-commerce ... -
Studencki wortal biznesowy – pasja czy pomysł na biznes? Perspektywy rozwoju BiznesZone.pl
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Can realization of student passion be transformed into a sound success in business? An answer to this question can be found in the interview with the founder of student's portal BiznesZone.pl as well as in participant's ... -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Polityka bilansowa i analiza finansowa grupy kapitałowej w procesie decyzyjnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Czynnikiem, decydującym w coraz większym stopniu o sukcesie gospodarczym organizacji, jest informacja. W celu pozyskiwania i tworzenia odpowiedniej informacji przedsiębiorstwa budują systemy informacyjne. Jednym z nich ... -
Znaczenie informacji niefinansowych w rocznych raportach spółek
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Celem publikacji jest zwrócenie uwagi na istotne znaczenie informacji niefinansowych ujawnianych przez spółki w rocznych raportach. W rozdziale przedstawiono różne definicje informacji niefinansowych oraz ich przykłady. ... -
Prezentacja i analiza wymogów interpretacji 13 Komitetu ds. Interpretacji Międzynarodowej Sprawozdawczości Finansowej „Programy lojalnościowe klientów”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Rozdział przedstawia nową Interpretację 13 KIMSF „Programy lojalnościowe klientów”. Omawia i wyjaśnia zawarte w niej wytyczne, ilustrując je przykładami liczbowymi. Autor ocenia podejście przyjęte przez KIMSF w świetle ... -
Czy wynik całościowy jest potrzebny rynkowi kapitałowemu?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Celem rozdziału było udzielenie odpowiedzi na pytanie o uzasadnienie oraz konsekwencje dla rynku kapitałowego zmian w zakresie ujawniania wyniku finansowego zawartych w MSR 1 „Prezentacja sprawozdań finansowych”, wchodzących ... -
Wierny i rzetelny obraz sytuacji majątkowo-finansowej przedsiębiorstwa w upadłości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Upadłość przedsiębiorstwa powinna być identyfikowana na podstawie informacji płynących z systemu rachunkowości. Jest to przede wszystkim związane z koniecznością przeprowadzenia wyceny aktywów upadłego przedsiębiorstwa i ... -
Analityczna funkcja sprawozdania finansowego w identyfikacji i pomiarze nośników wartości przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Głównym celem rozdziału jest prezentacja użyteczności analitycznej funkcji sprawozdania finansowego w pomiarze i kształtowaniu nośników wartości przedsiębiorstwa. Na początku zdefiniowano wartość przedsiębiorstwa oraz ... -
System rachunkowości w nurcie innowacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Innowacje i zmiany są motorem współczesnej gospodarki. Rachunkowość często postrzegana jest jako system zachowawczy i konserwatywny tj. broniący się przed zmianami. Przełom XX i XXI w. pokazał, że rachunkowość podporządkowała ... -
Odpowiedzialność rad nadzorczych za rachunkowość w świetle regulacji polskiego prawa bilansowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)W rozdziale przedstawiono rozważania dotyczące odpowiedzialności rad nadzorczych za rachunkowość, wynikające ze znowelizowanej ustawy o rachunkowości. Natomiast celem niniejszego rozdziału jest próba odpowiedzi m.in. na ...