Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Recent submissions
Now showing items 561-580 of 714
-
O rachunkowości i sprawozdawczości przedsiębiorstwa międzynarodowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Rozdział poświęcony jest specyfice rachunkowości w przedsiębiorstwie międzynarodowym i jej uwarunkowaniom. Choć umiędzynarodowienie przedsiębiorstwa nie zmienia jego systemowej natury ani istoty rachunkowości i jej zagadnień, ... -
Rola mapy strategii w konstruowaniu i implementacji zbilansowanej karty wyników
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Koncepcja zbilansowanej karty wyników (BSC) określa zasady pomiaru wyników działalności jednostek gospodarczych w ujęciu wieloaspektowym, przy zastosowaniu wielu kryteriów. Zbilansowana karta wyników służy do pomiaru ... -
Wpływ wymogów dotyczących budżetowania w procesie pozyskiwania dotacji unijnych na rachunkowość małych firm
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Rozdział zawiera analizę wymogów w zakresie budżetowania stawianych małym firmom w procesie pozyskiwania dotacji unijnych. Omówione zostały konsekwencje tych wymogów dla postulowanego kształtu rachunkowości małych firm. -
Rozpowszechnienie rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwach w Polsce – wstępne wyniki badań ankietowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Celem niniejszego rozdziału jest analiza stanu rozpowszechnienia rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwach w Polsce, w szczególności zaś analiza czynników mających wpływ na wdrożenie ABC, spodziewanych podczas wdrożenia ... -
Ocena sytuacji finansowej organizacji niedziałających dla zysku na podstawie sprawozdań finansowych, na potrzeby pozyskiwania zewnętrznego finansowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Realizacja projektów wymaga właściwie zaprojektowanego systemu rachunkowości dostosowanego do potrzeb informacyjnych realizowanych projektów oraz wysokiej jakości sprawozdań finansowych prezentujących sytuację finansową ... -
Szczupła rachunkowość w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)W opracowaniu przedstawiono założenia, zasady i narzędzia szczupłego zarządzania (lean managemanent) i wspomagającej go szczupłej rachunkowości. Szczególną uwagę poświęcono zasadom rachunku kosztów strumieni wartości, ... -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Zarządzanie instytucją kultury a innowacyjne narzędzia komunikacji marketingowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Wykorzystanie metody eksperymentalnej w marketingu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Strategia rozwoju sieci dystrybucji firm MLM. Przykład matrycowego planu kompensacyjnego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Nowoczesne technologie komunikacyjne jako narzedzia wspierajace zarzadzanie miastem
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Neuromarketing – przykłady zastosowań w handlu i usługach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Narzędzia marketingowe w podmiotach ekonomii społecznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Miękkie i agresywne formy sprzeciwu konsumentów wobec niepożądanych zachowań rynkowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Macierz Boston Consulting Group – teoria i nowe spojrzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Japońskie struktury keiretsu wobec kryzysów gospodarczych i wyzwań globalizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Innowacje w marketingu a społeczna odpowiedzialność banków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Grywalizacja jako innowacyjna metoda zwiększania zaangażowania klientów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
E-commerce jako ciągle rozwijający się rynek na przykładzie internetowych sklepów z żywnością
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Coaching jako innowacyjna metoda w zarządzaniu zasobami ludzkimi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)