Prace doktorskie i habilitacyjne | PhD Dissertations and Postdoctoral Thesis: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 118
-
Budowanie relacji producentów odzieży z dostawcami w zamkniętej pętli łańcucha dostaw w regionie łódzkim
(2023)Oddziaływanie organizacji na środowisko dotyczy nie tylko pojedynczych podmiotów ale całych łańcuchów dostaw. Odpowiedzią na wyzwania środowiskowe w łańcuchu dostaw były różne koncepcje dotyczące konieczności ograniczania ... -
Wspólnota działań jako przestrzeń kształtowania kapitału społecznego w polskich uczelniach wyższych
(2023)Przedmiotem zainteresowania w niniejszej pracy jest wspólnota działań jako przestrzeń kształtowania kapitału społecznego w polskich uczelniach wyższych ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów funkcjonowania wspólnot ... -
Odejścia pracowników z firmy. Przyczyny, skutki i sposoby przeciwdziałania
(2023)The doctoral dissertation was devoted to the subject of employee departures. Very often, departures have a destabilizing effect on the functioning of the company, both in the financial and, for example, quality context. ... -
Błędy poznawcze a skuteczność marketingu treści
(2023)Pomimo rosnącej siły klienta i faktu, iż jest on w stanie wpływać na rodzaj aktywności marketingowych, które proponuje organizacja, wciąż popełnia on szereg błędów poznawczych podczas odbierania, przetwarzania czy ... -
Rola autonomicznych technologii wspomagających pracę kierowcy w funkcjonowaniu przedsiębiorstw transportu drogowego rzeczy
(2023)Przedsiębiorstwa Transportu Drogowego Rzeczy (PTDR) działające w Polsce mają największy udział w rynku Unii Europejskiej (UE). Ograniczona przepustowość polskich dróg nie została rozwiązana do obecnych czasów. Rozwój ... -
Rola zarządzania kontraktami w rozwoju relacji z dostawcami
(2023)Otoczenie gospodarcze i warunki funkcjonowania łańcuchów dostaw ulegają ciągłym przeobrażeniom, co znajduje odzwierciedlenie w sytuacji rynkowej i działalności przedsiębiorstw. W obliczu zmieniających się reguł konkurencji ... -
Fundusze Unii Europejskiej jako instrument zarządzania rozwojem lokalnym na przykładzie gmin wiejskich województwa łódzkiego
(2023)Celem rozważań podjętych w dysertacji była ocena zależności pomiędzy rozwojem lokalnym a absorpcją funduszy unijnych przez gminy wiejskie województwa łódzkiego w dwóch okresach programowania: 2007-2013 i 2014-2020, a także ... -
Determinanty wspierające funkcjonowanie pracowników w warunkach pracy zwinnej
(2023)Współczesne organizacje funkcjonują w burzliwym, dynamicznie zmieniającym się, a co za tym idzie nieprzewidywalnym otoczeniu. W związku z tym, zdolności adaptacyjne organizacji, związane z umiejętnością przystosowania się ... -
Znaczenie mediów społecznościowych na rynku kinematografii
(2023)W czasach dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych, organizacje starają się dobierać odpowiednie środki, aby skutecznie docierać do swoich odbiorców, również w sferze digitalnej, w tym w mediach społecznościowych. Są one ... -
Uwarunkowania budowania relacji partnerskich z dostawcami MRO dla przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce
(2023)Obszar budowania partnerskich relacji z dostawcami MRO (Maintenance, Repair and Operating Supply) jest przedmiotem niniejszej dysertacji. W badaniach przeanalizowano zagadnienia związane z barierami i czynnikami wspierającymi ... -
Metody rozwoju kluczowych kompetencji artystów pracujących w sektorze kreatywnym
(2023)Rozprawa doktorska dotyczy metod, za pomocą których rozwijać można kluczowe kompetencje artystów. Artyści ujęci w rozprawie to pracownicy sektora kreatywnego (osoby pracujące w organizacji oraz freelancerzy), których głównym ... -
Modele promocji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce na podstawie analizy działań podejmowanych przez regiony
(2023)Państwo odgrywa ważną rolę w procesie kształtowania postaw przedsiębiorców, w tym także tych związanych z aktywnościami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). W literaturze przedmiotu funkcjonują modele ... -
Dojrzałość procesów zarządzania zasobami ludzkimi a satysfakcja klientów wewnętrznych z pracy działów HR
(2023)Celem niniejszej pracy było rozpoznanie struktury korelacji pomiędzy dojrzałością kluczowych procesów ZZL a satysfakcją klientów wewnętrznych z pracy działów HR. Badaniem objęto łącznie 487 respondentów, przy czym z dalszych ... -
Koncepcja usprawnienia procesu odbioru odpadów komunalnych na przykładzie przedsiębiorstw działających w województwie łódzkim
(2023)Tematyka rozprawy wpisuje się w szeroko pojętą problematykę ochrony środowiska, w której rosnące koszty zagospodarowania odpadów komunalnych wymuszają na podmiotach uczestniczących w procesie zagospodarowania tych odpadów ... -
Klastry energii w zarządzaniu zrównoważonym rozwojem województwa łódzkiego
(2023)Rozprawa doktorska obejmuje swym zakresem problematykę tworzenia klastrów energii w regionie woj. łódzkiego. W pracy są postawione pytania badawcze: główne i szczegółowe oraz zostały skonstruowane trzy hipotezy do ich ... -
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako czynnik kształtujący zachowania nabywcze klientów
(2023)Postawiony cel główny pracy przyjął brzmienie: Identyfikacja obszarów społecznej odpowiedzialności, w których aktywność przedsiębiorstw branży spożywczej wpływa na zachowania nabywcze klientów. Cel główny został zdezagregowany ... -
Dobre praktyki i standardy z obszaru technologii informatycznych w procesach zarządzania transformacją cyfrową w organizacji
(2023)Celem głównym pracy jest przedstawienie w ujęciu teoretycznym, poznawczym i aplikacyjnym dobrych praktyk i standardów IT wspierających transformację cyfrową przedsiębiorstwa. W badaniu na szeroką skalę wykorzystano studia ... -
Model wygrany-wygrany jako rodzaj relacji pracownik-organizacja w przedsiębiorstwach sektora informatycznego
(2022)Rozprawa doktorska dotyczy relacji pracownik-organizacja w przedsiębiorstwach sektora informatycznego. Relacja omawiana w rozprawie w swoich założeniach oparta jest na regule wzajemności i teorii wymiany. Praca naukowa ... -
Zaangażowanie konsumentów w rozwój produktów instytucji kultury jako przykład realizacji strategii orientacji na klienta
(2022)Obszar badawczy Rynek kultury i funkcjonujące na nim instytucje podlegają przemianom. Konsumenci są bardziej wymagający w zakresie oferty i jej dostosowania do własnych potrzeb i zainteresowań. Dlatego też instytucje ... -
Kształtowanie zaangażowania organizacyjnego pracowników jako narzędzia zarządzania pracownikami zespołów rozproszonych w branży IT.
(2022)Pozyskanie oraz utrzymanie zaangażowanych pracowników jest jednym z wyzwań oraz celów współczesnych organizacji. W związku z czym jest ono traktowane jako jedno z najważniejszych zadań stojących przed kierownikami oraz ...