Show simple item record

dc.contributor.authorWyciślak, Sławomir
dc.date.accessioned2015-08-27T16:53:42Z
dc.date.available2015-08-27T16:53:42Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationS. Wyciślak, Dysfunkcje telepracy, [w:] Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 4, red. Z. Janowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 444-452.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-545-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11582
dc.description.abstractTelepraca jest wprowadzana wolniej niż wynikałoby to z formułowanych w przeszłości oczekiwań. Artykuł skupia się na analizie uwarunkowań tej sytuacji. W pierwszej kolejności ujęto czynniki stymulujące wprowadzanie telepracy. W dalszym ciągu rozważań, dociekania skupiły się na ustaleniu istoty telepracy. Konsekwentnie, analiza skoncentrowała się na opisie niesprawności i zakłóceń towarzyszących telepracy. W tym względzie odniesiono się do pracownika oraz organizacji. Zwieńczeniem rozważań jest charakterystyka działań, które mają przyczynić się do poprawy funkcjonowania telepracy.pl_PL
dc.description.abstractDespite of optimistic forecasts from the past, the progress of the telework is slower than expected. This is due the gap between the technology advancement and development of society and organizations. The paper discusses the negative consequences of telework that limit the implementation of telework. In the first part of the paper, the author highlights the drivers of the telework. In further discussion, the study focuses on dysfunctions of telework as regards teleworker and organization. Finally, the author gives solutions that should help to operate telework projects. These solutions address both teleworkers and organizations.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, tred. Z. Janowska;t. 4
dc.subjecttelepracapl_PL
dc.subjectpatologiepl_PL
dc.subjectorganizacje sieciowepl_PL
dc.subjectsiecipl_PL
dc.subjectryzykopl_PL
dc.titleDysfunkcje telepracypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number[444]-452pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagiellońskipl_PL
dc.referencesBarney D. [2008], Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBenkler Y. [2008], Bogactwo sieci, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawapl_PL
dc.referencesCooper C.D., Kurland N.B. [2002], Telecommuting, professional isolation, and employee development in public and private organizations, Journal of Organizational Behavior 23.pl_PL
dc.referencesClear F., Dickson K. [2005], Teleworking practice in small and medium-sized firms: management style and worker autonomy, Blackwell Publishing, Oxford.pl_PL
dc.referencesCzekaj J., Teczke J. (2006), Telepraca w orbitalnych strukturach sieciowych, [w:] Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, Nr 79.pl_PL
dc.referencesElastyczność organizacji, pod red. R. Krupskiego [2008], Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesGuthrie R. [1997], The ethics of telework, Information Systems Management No. 14.pl_PL
dc.referencesHarpaz I. [2002], Advantages and disadvantages of telecommuting for the individual, Organization and Society, Work Study, Vol. 51, Iss: 2.pl_PL
dc.referencesKarnowski S. [2002], White B.J., The role of facility managers in the diffusion of organizational telecommuting, Environment and Behavior 34(3).pl_PL
dc.referencesMetody i techniki diagnozowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem, praca zbiorowa pod red. H. Bienioka [1997]. Prace Naukowe AE, Katowice.pl_PL
dc.referencesMorgan R.E. [2004], Teleworking: an assessment of the benefits and challenges, European Business Review, Vol. 16, No. 4.pl_PL
dc.referencesNiemczyk J. [2006], Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesNilles J.M. [2003], Telepraca, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSturgeon A. [1996], Telework: threats, risks and solutions, Information Management & Computer Security 4/2.pl_PL
dc.referencesTaskin L., Devos V. [2005], Paradoxes from the Individualization of Human Resources management: the case of telework, Journal of Business Ethics, No. 62.pl_PL
dc.referencesTelework Trendlines 2009 [2009], A Survey Brief by Worldat Work, February.pl_PL
dc.referencesTietze S., Musson G. [2003], The times and temporalities of home-based telework, Personnel Review, Vol. 32, No. 4.pl_PL
dc.referencesToffler A. [1986], Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesVega G. [2003], Managing teleworkers and telecommuting strategies, Praeger Publishers, London.pl_PL
dc.referencesWiśniewski J. [2007], Zatrudnianie pracowników w formie telepracy, Dom Organizatora, Toruńpl_PL
dc.referencesZernand M. [2003], The Risks and Management of Telework, EBS Reviewpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record