Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzczechowicz, Bartosz
dc.date.accessioned2015-09-04T11:52:53Z
dc.date.available2015-09-04T11:52:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11686
dc.description.abstractCelem artykułu jest prezentacja możliwości prowadzenia badań zmierzających do ukazania wspólnej płaszczyzny turystyki i kultury fizycznej z wykorzystaniem podejść oraz metod wypracowanych i stosowanych na gruncie nauk ekonomicznych. Uwagę w tym zakresie skoncentrowano na kategorii produktu, którą potraktowano jako koncept teoretyczny, z pomocą którego możliwe jest przedstawienie struktury podróży turystycznej, także w tej jej części, która odnosi się do wartości i form aktywności człowieka związanych z kulturą fizyczną. Społeczną percepcję cech opisujących tę właśnie sferę podróży starano się zdiagnozować poprzez badania empiryczne, które przeprowadzono z zastosowaniem conjoint analysis wśród krakowskich studentów. Ich wyniki dowiodły, że przedstawiciele badanej populacji uczestniczący w podróżach nasyconych aktywnością fizyczną preferują wyjazdy w wysokim stopniu wypełnione cechami, takimi jak poziom wymaganej odwagi, sprawdzenie swoich możliwości psychofizycznych, rywalizacja z drugim człowiekiem lub przyrodą, element „przeżycia przygody”, poziom aktywności fizycznej, dostęp do urządzeń sportowych lub rekreacyjnych oraz kontakt z przyrodą, lecz jednocześnie niskim poziomem ryzyka dla zdrowia lub życia turysty. Zauważono jednak, że preferencje kobiet i mężczyzn wobec natężenia tej ostatniej cechy wykazują pewne zróżnicowanie.pl_PL
dc.description.sponsorshipPraca naukowa finansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na naukę w latach 2009–2010 jako projekt badawczy pt. „Rola kultury fizycznej w tworzeniu wartości produktu turystycznego” (nr rej. N N112 018636).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm;2
dc.subjectturystykapl_PL
dc.subjectkultura fizycznapl_PL
dc.subjectprodukt turystycznypl_PL
dc.subjectpreferencjepl_PL
dc.subjectstudencipl_PL
dc.subjectconjoint analysispl_PL
dc.titleWykorzystanie koncepcji produktu w analizie związków turystyki i kultury fizycznejpl_PL
dc.title.alternativeUse of the Concept Of ‘Product’ to Analyze the Relationships Between Tourism and Physical Culturepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódźpl_PL
dc.page.number23-32pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAWF w Krakowie, Katedra Polityki Turystycznejpl_PL
dc.referencesALEJZIAK W., 2000, Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Wyd. „Albis”, Kraków.pl_PL
dc.referencesBECKER G.S., 1990, Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesBENTLEY T.A., PAGE S.J., MACKY K.A., 2007, Adventure tourism and adventure sports injury: The New Zealand experience, „Applied Ergonomics”, 38, s. 791–796.pl_PL
dc.referencesBLAUG M., 1995, Metodologia ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCATER C.I., 2006, Playing with risk? Participant perceptions of risk and management implications in adventure tourism, „Tourism Management”, 27, s. 317–325.pl_PL
dc.referencesDEMEL M., 1998, Szkice krytyczne o kulturze fizycznej, AWF, Kraków.pl_PL
dc.referencesKOTLER Ph., 1999, Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.pl_PL
dc.referencesKOTLER PH., KELLER K.L., 2006, Marketing Management, Twelfth Edition, Pearson, Prentice Hall.pl_PL
dc.referencesLEVITT T., 2008, Produkcyjne podejście do usług, [w:] Marketing według Teda Levitta, Harvard Business School Press, Wyd. Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesLIPIEC J., 2007a, Fizyczność ludzka w świetle nauki i filozofii, [w:] Po- żegnanie z Olimpią, Wyd. FALL, Kraków, s. 23–40.pl_PL
dc.referencesLIPIEC J., 2007b, Sport jako wartość, [w:] Pożegnanie z Olimpią, Wyd. FALL, Kraków, s. 15–22.pl_PL
dc.referencesMAZUREK-ŁOPACIŃSKA K. (red.), 2005, Badania marketingowe. Teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOBORA H., 2000, QFD – metoda zaawansowanego planowania jakoś- ci, „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie”, nr 534, s. 111–121.pl_PL
dc.referencesOSIŃSKI W., 2002, Zarys teorii wychowania fizycznego, AWF, Poznań.pl_PL
dc.referencesPanorama on Tourism, 2008, Eurostat.pl_PL
dc.referencesPRAHALAD C.K., RAMASWAMY V., 2005, Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPULLMAN M.E., DODSON K.J., MOORE W.L., 1999, A Comparison of Conjoint Methods When There Are Many Attributes, „Marketing Letters”, 10,2, s. 129.pl_PL
dc.referencesSAGAN A., 2003, Symbolika produktu w systemie komunikacji marketingowej. Studium teoretyczno-metodologiczne, AE, Kraków.pl_PL
dc.referencesSAGAN A. (red.), 2011, Wartość dla klienta w układach rynkowych. Aspekty metodologiczne, UEK, Kraków.pl_PL
dc.referencesSMITH A., 2007, Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, t. 1, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSTOBIECKA J., 2010, Modele pomiaru jakości marketingowej produktów, UEK, Krakówpl_PL
dc.referencesSZCZECHOWICZ B., 2012, Kultura fizyczna jako źródło wartości produktu turystycznego, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSZCZECHOWICZ B., 2008, Symboliczna sfera kultury fizycznej jako czynnik wartości produktu turystycznego, [w:] W.W. Gaworecki, Z. Mroczyński (red.), Turystyka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia, Gdańsk, s. 213–222.pl_PL
dc.referencesSZCZECHOWICZ B., 2010, Znaczenie kultury fizycznej w ocenie wartości produktu turystycznego – perspektywa konsumenta, „Folia Turistica”, nr 23, s. 115–134.pl_PL
dc.referencesSZYMURA-TYC M., 2005, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, AE w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesTATARKIEWICZ W., 1978, Parerga, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTourism Trends for Europe, 2006, European Travel Commission.pl_PL
dc.referencesVEBLEN T., 2008, Teoria klasy próżniaczej, Warszawskie Wydawnictwo Literackie „Muza” SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWALESIAK M., BĄK A., 2000, Conjoint analysis w badaniach marketingowych, AE we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesWIECZORKIEWICZ A., 2008, Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.contributor.authorEmailbartosz.szczechowicz@awf.krakow.plpl_PL
dc.relation.volume22pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord