Search
Now showing items 1-10 of 11
Ocena pozycji rynkowej marek podczas realizacji strategii co-brandingu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
W warunkach współczesnego rynku, marka jest punktem odniesienia, umożliwiającym konsumentowi ocenę zarówno materialnych cech produktu, jak i fundamentalnych niematerialnych wartości związanych z marką. W artykule przedstawiono ...
Metaforyzowanie w zarządzaniu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Artykuł omawia role i funkcje metafor w teorii i praktyce zarządzania. Omówione zostały role dwóch podstawowych rodzajów metafor – retorycznej i poznawczej. Wyróżniono również cztery funkcje metafor w zarządzaniu. Konkluzją ...
Metodologiczne aspekty zarządzania – wybrane zagadnienia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Miejsce modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym – podejście przedsiębiorcze
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Wpisując się w aktualny nurt dyskursu naukowego na wstępie pracy postawiono problem miejsca modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym. Dążenie do rozwiązania tego problemu oparto na podejściu przedsiębiorczym, wspartym ...
Problemy zadłużenia sektora finansów publicznych w warunkach gospodarki globalnej (na przykładzie wybranych krajów UE)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
W artykule Autorka przedstawia w jaki sposób światowy kryzys finansowy wypłynął na gospodarkę wybranych krajów UE. Wskaźniki syntetyczne, które wykorzystano w badaniach to: wzrost PKB, zadłużenie sektora finansów ...
System ustalania kryteriów oceny w modelu doboru metod rozwiązywania problemów zarządzania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Podejmowanie decyzji oraz dokonywanie różnego rodzaju ocen stanowi nieodłączny element pracy na stanowisku kierowniczym. W tym celu, decydent ustala kryteria, na podstawie których przeprowadzona zostanie ocena badanego ...
Zaufanie organizacyjne jako czynnik kreujący proinnowacyjny klimat w organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Artykuł przedstawia zagadnienia związane ze znaczeniem zaufania jako czynnika wspierającego postawy proinnowacyjne w organizacji. Wskazuje związki pomiędzy różnymi wymiarami zaufania, a kulturą wspierającą innowacyjność i ...
Założenia metodyczne badania strategii realcyjnych i konfiguracji w sieci dostaw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Sieci dostaw, jako szczególny rodzaj organizacji sieciowych, są w ostatnich latach w centrum uwagi teoretyków i praktyków zajmujących się zarządzaniem. Wśród przyczyn powstawania sieci dostaw można wymienić przede ...
Zarządzanie efektywnością pracownika. Perspektywa strategiczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Artykuł prezentuje koncepcję zarządzania efektywnością pracowników (ZEP; ang, Employee Performance Management) jako centralny element zarządzania zasobami ludzkimi. Szczególną uwagę zwrócono na strategiczny wymiar prezentowanej ...
Dynamiczna zdolność innowacyjna – wybrane zagadnienia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
Prezentowany artykuł poświęcony jest przeglądowi literatury naukowej dotyczącej pojęć i obszarów oraz specyfiki dynamicznej zdolności innowacyjnej przedsiębiorstw. Artykuł omawia w pierwszej części pojęcie oraz ...