dc.contributor.author | Foland-Kugler, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2015-10-19T06:05:54Z | |
dc.date.available | 2015-10-19T06:05:54Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12661 | |
dc.description.abstract | Nauczanie języków obcych, a w tym uczenie nie-Polaków języka polskiego,
stwarza ustawicznie okazje do zastosowania wiedzy fonetycznej lektora.W
pracy z cudzoziemcami teoria i praktyka są tak nierozerwalnie złączone, że
brak odpowiedniego wykształcenia w zakresie fonetyki utrudnia, a chwilami
uniemożliwia korygowanie błędnej wymowy słuchaczy i objaśnianie przyczyn
czy mechanizmów różnych zjawisk fonetycznych: lektor nie przygotowany
teoretycznie często nie jest dość wrażliwy na różnice zachodzące między jego
wymową a wymową powierzonej mu grupy cudzoziemców, nie dostrzega
interferencji obcych zwyczajów językowych na sposoby wymowy polskich
wyrazów, ich związków i całych zdań, nie zwraca uwagi na subtelne różnice
w wymowie, nawet jeżeli są to różnice systemowe. Stąd postulat: lektor
powinien być świadomy tego, czego uczy i co koryguje, a więc do zajęć
fonetycznych powinien być dobrze przygotowany teoretycznie. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;4 | |
dc.title | Metodyka nauczania fonetyki języka polskiego (Postulaty ogólne oraz propozycje ćwiczeń fonetycznych dla początkujących i zaawansowanych) | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.page.number | 115-126 | pl_PL |