Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWiśniewski, Szymon
dc.date.accessioned2015-11-09T12:58:29Z
dc.date.available2015-11-09T12:58:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1643-0700
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13457
dc.description.abstractArtykuł zawiera wyniki badań poświęconych dostępności czasowej Szadku, rozpatrywanej w kontekście samochodowego transportu indywidualnego. Zakres przestrzenny badania obejmuje województwo łódzkie, a wszystkie przedstawione analizy zostały wykonane w lutym 2015 r. Wykorzystano metody oceny dostępności czasowej, takie jak: dostępność kumulatywna, wskaźnik sprawności transportowo-osadniczej oraz wskaźniki oparte na zasięgu i kształcie izochron idealnych i teoretycznej. Do badania przyjęto założenie, w którym jedynym czynnikiem wpływającym na prędkość poruszania się pojazdu pomiędzy Szadkiem i pozostałymi 43 miastami regionu są przepisy ruchu drogowego. Wymienione metody badawcze pozwoliły na realizację celu artykułu, jakim było określenie poziomu dostępności czasowej Szadku w ujęciu teoretycznym.pl_PL
dc.description.abstractThis article presents the findings of research into time accessibility of Szadek, analysed from individual transport perspective. In terms of spatial extent, the study covers the area of Łódź voivodeship. All analyses presented in the article were carried out in February 2015. The methods of time accessibility assessment used in this study include cumulative accessibility, transport-settlement efficiency ratio, and indicators based on the range and shape of ideal and theoretical isochrones. It has been assumed, for research purposes, that traffic regulations are the only factor affecting the speed of vehicle movement between Szadek and the remaining 43 towns of the region.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesBiuletyn Szadkowski;15
dc.subjectdostępność czasowapl_PL
dc.subjecttransport samochodowypl_PL
dc.subjectSzadekpl_PL
dc.subjecttime accessibilitypl_PL
dc.subjectcar transportpl_PL
dc.titleDostępność czasowa Szadku w ujęciu transportu indywidualnegopl_PL
dc.title.alternativeTime accessibility of Szadek from individual transport perspectivepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[147]-159pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Katedra Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej, 90-142 Łódź, ul. Kopcińskiego 31.pl_PL
dc.identifier.eissn2449-8351
dc.referencesBartosiewicz B., Paczkowski K., Planowana obwodnica Szadku na tle układu drogowego miasta, „Biuletyn Szadkowski” 2007, t. 7, s. 155–170.pl_PL
dc.referencesDomański R., Dostępność, efektywność i przestrzenna organizacja, „Przegląd Geograficzny” 1980, t. 52, z. 1, s. 3–39.pl_PL
dc.referencesGadziński J., Ocena dostępności komunikacyjnej przestrzeni miejskiej na przykładzie Poznania, „Biuletyn Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej UAM” 2010, t. 13.pl_PL
dc.referencesKaczmarek W., Czas i koszty jako kryteria wyznaczania rejonów ciążenia do punktów komunikacyjnych, „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu” 1978, nr 1, s. 82–86.pl_PL
dc.referencesKostrubiec B., Sposoby pomiaru kształtów użyteczne w geografii i naukach pokrewnych, „Czasopismo Geograficzne” 1971, t. 42, z. 4, s. 377–393.pl_PL
dc.referencesKomornicki T., Rosik P., Śleszyński P., Solon J., Wiśniewski R., Stępniak M., Czapiewski K., Goliszek S., Wpływ budowy autostrad i dróg ekspresowych na rozwój społeczno-gospodarczy i terytorialny Polski, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesStudia nad lokalizacją regionalnych portów lotniczych na Mazowszu, red. T. Komornicki, P. Śleszyński, „Prace Geograficzne IGiPZ PAN” 2009, t. 220.pl_PL
dc.referencesKomornicki T., Śleszyński P., Changing accessibility of Polish airports on the course of demographic and economic demand, „Geographia Polonica” 2011, t. 84, z. 2, s. 47–63.pl_PL
dc.referencesKomornicki T., Śleszyński P., Rosik P., W. Pomianowski W., przy współpracy M. Stępniaka, P. Siłki, Dostępność przestrzenna jako przesłanka kształtowania polskiej polityki transportowej, „Biuletyn KPZK PAN” 2010, t. 241.pl_PL
dc.referencesKomornicki T., Śleszyński P., Siłka P., Stępniak M., Wariantowa analiza dostępności w transporcie lądowym, [w:] Ekspertyzy do Koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju 2008–2033, red. K. Saganowski, M. Zagrzejewska-Fiedorowicz, P. Żuber, t. II, Warszawa 2008, s. 133–334.pl_PL
dc.referencesOliskiewicz-Krzywicka A., Zwartość obszaru i rozwój granic typowych wsi do końca XVIII wieku w świetle mierników liczbowych, „Nauka Przyroda Technologie” 2012, t. 6, z. 2.pl_PL
dc.referencesOlszewski P., Dybicz T., Śleszyński P., Proponowane miary dostępności czasowej w transporcie publicznym, „Przegląd Komunikacyjny” 2013, nr 12.pl_PL
dc.referencesPotrykowski M., Taylor Z., Geografia transportu. Zarys problemów, modeli i metod badawczych, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesRewieńska W., Izochrony Wilna, „Prace Zakładów Geologii i Geografii Uniwersytetu im. S. Batorego w Wilnie” 1929, nr 4, s. 1–20.pl_PL
dc.referencesRosik P., Dostępność lądowa przestrzeni Polski w wymiarze europejskim, „Prace Geograficzne IGiPZ PAN” 2012, nr 233.pl_PL
dc.referencesSobczyk W., Dostępność komunikacyjna w układach osadniczych miast, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesŚleszyński P., Dostępność czasowa i jej zastosowania, „Przegląd Geograficzny” 2014, t. 86, z. 2, s. 171–215.pl_PL
dc.referencesWiśniewski S., Dostępność transportowa Szadku, „Biuletyn Szadkowski” 2014, t. 14, s. 5–23.pl_PL
dc.referencesWiśniewski S., Zmiany dostępności miast województwa łódzkiego w transporcie indywidualnym w latach 2013–2015, „Przegląd Geograficzny” 2015, t. 87, z. 2, s. 199–219.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord