Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFalencikowski, Tadeusz M.
dc.contributor.authorNogalski, Bogdan
dc.date.accessioned2015-11-16T14:00:42Z
dc.date.available2015-11-16T14:00:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13807
dc.description.abstractWpisując się w aktualny nurt dyskursu naukowego na wstępie pracy postawiono problem miejsca modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym. Dążenie do rozwiązania tego problemu oparto na podejściu przedsiębiorczym, wspartym podejściem behawioralnym. Przeprowadzone badania miały charakter teoretyczny. Zastosowane instrumenty pracy naukowej pozwoliły na zajęcie stanowiska, iż model biznesu jest zlokalizowany między pomysłem na biznes a strategią biznesu. Ponadto wykazano, że zakresem zarządzania strategicznego powinno się objąć badania nad pomysłem na biznes, których do tej pory brak w zarządzaniu.pl_PL
dc.description.abstractBy entering in the current mainstream scientific discourse, at the beginning of our work we focus on the problem of the business model in the strategic management. Striving to solve this problem we base the research on entrepreneurial approach, supported by a behavioral approach. The nature of study is theoretical. The tools applied in scientific research by the authors, allowed to adopt a position that the business model is located between a business idea and business strategy. In addition, we show that the scope of the strategic management should be extended to research a business idea that is missing in management.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;305
dc.titleMiejsce modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym – podejście przedsiębiorczepl_PL
dc.title.alternativeBusiness model in strategic management – entrepreneurial approachpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number[23]-35pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Organizacji i Zarządzania, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Organizacji i Zarządzania, Uniwersytet Gdański.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-7663
dc.referencesFalencikowski T. (2013), Spójność modelu biznesu. Koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGruszecki T. (2002), Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesHoque F. (2002), The Alignment Effect: How to Get Real Business Value Out of Technology, Financial Times Prentice Hall.pl_PL
dc.referencesIDS – Instytut Doradztwa Strategicznego - www. ids.org.pl/page5.html, (dostęp 10.04.2014).pl_PL
dc.referencesKaleta A. (2013), Realizacja strategii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLichtarski J. (red) (2007), Podstawy Nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.pl_PL
dc.referencesMorris M., Lewis P., Sexton D. (1994), Reconceptualizing entrepreneurship: An input – output perspective, “S.A.M. Advanced Management Journal”, no 11.pl_PL
dc.referencesNoga A. (2009), Teorie przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiecuch T. (2013), Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Wydawnictwo C. H. Beck.pl_PL
dc.referencesPorter M. E. (2001), Strategy and the Internet, „Harvard Business Review”, vol. 79.pl_PL
dc.referencesSmith K. G., Cao Q. (2007), An Entrepreneurial Perspective on the Firm-Environment Relationship, “Strategic Entrepreneurship Journal”, no 1.pl_PL
dc.relation.volume4pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord