Search
Now showing items 1-10 of 11
Profesor Mścisław Olechnowicz jako akcentolog
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1988)
В статье дается краткий обзор работ профессора М. Олехновича в
области акцентологии. Автор поцчеркивает большую научную ценность
исследований профессора и их значение для описания системы русского
ударения как в синхронном, ...
Przekład i przekładoznawstwo na studiach rusycystycznych w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1988)
К вопросу систематизации лексики на начальном этапе обучения русскоцу языку
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1988)
W artykule porusza się problem organizacji materiału leksykalno-gramtycznego w zakresie bezprzedrostkowym czasowniku ruchu typu 'idit-chodit'
Warunki i kryteria tworzenia gramatyki dydaktycznej języka rosyjskiego dla Polaków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1988)
В статье подвергнут критическому анализу ряд гетерогенных условий,
которые должны учитываться грамматическими описаниями русского
языка, используемыми на разных этапах обучения поляков русскому
языку. Излагая овои тезисы, ...
Przedmowa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1988)
Problemy fonetyki rosyjskiej w szkole polskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1988)
Uwagi о sposobach precyzowania czasu zegarowego w języku rosyjskim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1988)
Статья содержать наблюдения над диапазоном употребления названий
частей суток для уточнения часового времени в русском языке.
Анализируемый материал сопоставляется с соответствующими темпоральными
средствами польского языка.
Изучение скрытого цитирования на занятиях ш русскому языку
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1988)
Ukryte cytaty stanowią ważne źródło tzw. "skrzydlatych słów"
i frazeologizmów, choć nie zawsze uzyakują w języku status frazeologiczny,
gdyż wiele spośród nich ceohuje niska os«atotliwoód.
Jednak nawet rzadsze przytoczenia ...
Лексико-грамматические осиови изучения словообразования в польской аколе
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1988)
Nauczanie języka rosyjskiego w polskiej szkole wymaga kompleksowego
ujęcia zjawisk leksykalnych i gramatycznych. Szczególnie
wyraźnie uwidacznia się to na przykładzie przymiotników z
miękkim tematem na -nij i twardym ...