Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJaszczołt, Katarzyna
dc.date.accessioned2015-12-21T08:04:59Z
dc.date.available2015-12-21T08:04:59Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/15813
dc.description.abstractW niniejszym artykule rozwalana jest możliwość zastosowania teorii paradygmatów Kuhna do historii nauki o języku. Odmienny charakter językoznawstwa w porównaniu z przyrodoznawstwem skłania wielu badaczy do stwierdzenia, że również metoda stosowana do opisu tej dyscypliny powinna być inna i jest nią hermeneutyka. Jednak okazuje się, że znalezienie wspólnej płaszczyzny opisu nauk ma istotne znaczenie. Przed rozpoczęciem analizy możliwości zastosowania takich terminów jak rewolucja naukowa, paradygmat, akumulacja konieczne jest moim zdaniem zbadanie charakteru językoznawstwa jako nauki, a szczególnie problemu lego autonomiczności. Tylko wtedy można orzec, czy po dostosowaniu pojęć Kuhna z zakresu filozofii nauki do specyfiki wiedzy językoznawczej spełniają one zadanie opisu tej dyscypliny w kontekście nauki jako całości.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;21
dc.titleLinguistics: Accumulation or Revolutions?pl_PL
dc.title.alternativeJęzykoznawstwo: akumulacja czy rewolucje?pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[89]-111pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Filologii Angielskiejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationOxford University, St. Hugh's Collegepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord